- Nick898 mei 2012 om 08:44
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik heb nu al een week last van verstopping. Niet heel erg, de laatste dagen heb ik al wel weer een normale (iets minder dan normale) hoeveelheid ontlasting, die qua vorm en structuur ook helemaal normaal is, maar vooral de dagen daarvoor had ik er last van. Nu ging ik een paar dagen geleden met mijn vinger (en natuurlijk toiletpapier) een beetje in mijn anus, om te kijken of dat zou helpen. Het leek toen wel alsof ik een klein knobbeltje voelde. Het was een hard knobbeltje, en volgens mij langwerpig. Ik schrok daar best wel van… Heb ook af en toe bloed, maar dat is helderrood en zit alleen op het toiletpapier, en werd door de dokter (zie hieronder) als normaal afgedaan.
Is er iemand die dit herkent? Ik ben al snel bang dat ik kanker heb, maar verder is er niet echt iets aan de hand. Ik heb zo nu en dan last van mijn stoelgang, maar ben hiervoor een paar maanden geleden bij de dokter geweest. Hij heeft mijn bloed onderzocht en PDS vastgesteld, waarna de klachten ook weer een stuk afnamen (onder meer door vezels etc). Heb verder ook geen gewichtsverlies, vermoeidheid oid. Ik ben overigens 22 jaar.
Hoop dat er iemand is die mij gerust kan stellen, of het herkent, en mij er iets meer over kan vertellen.
Bedankt! Gr Nick
1 reactieReagerenTomas10 mei 2012 om 15:31Hallo, is het geen aambei, omdat je ook bloed bij de ontlasting hebt? Ik zou het de komende tijd in de gaten houden. Je kunt altijd nog om een coloscopie vragen.
Groet Tomas
Reageren