- Dametje123431 januari 2012 om 19:52
Opkomende winden/Zachte ontlasting/Zenuwachtig/Psychosomatisch
Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik al een tijd last van heb. Ik moet steeds een stuk of 10 keer naar de wc omdat ik drang heb en ik “loos” dan maar een klein beetje zachte ontlasting, hierdoor heb ik vaak ook opkomende winden, dit is heel vervelend onder mijn lessen/werk of in het openbaar omdat ik bang ben dat ik het niet in kan houden. Vaak met eten ben ik bang dat het of teveel is of te vettig en dat ik dan weer last krijg. Als ik er aan denk speelt het binnen een paar minuten weer op. Wanneer ik afleiding heb of ontspannen ben merk ik er vrij weinig van. Meestal in stilte moet ik er ook aan denken en dat maakt me zenuwachtig waardoor het weer meer opspeelt, door diep in en uit ademen zakken de zenuwen wel weer weg maar het is toch naar om dit elke keer te hebben vooral bij het draaien van lange dagen op school/werk. Nu is mijn vraag is er wat mis met hoe mijn darmen functioneren of zit dit tussen me oren en maak ik me zelf geestelijk gek? Ik hoop dat ik er meer duidelijkheid over kan krijgen of dat dit een herkenbaar probleem is.
Groeten
2 reactiesReagerenNikki197910 februari 2012 om 12:03Het is echt iets dat tussen je oren zit.
Reageren
Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk op te lossen is natuurlijk.
Je bent bang dat je er last van zal hebben, en bent daar bewust en onbewust heel erg mee bezig.
Daardoor heb je een angststoornis ontwikkeld, want, zodra je bang bent dat je er last van zal krijgen raak je in paniek en een paniekaanval zorgt er juist voor dat je er last van krijgt.
ik loop zelf hier voor bij een psychosomatisch fysiotherapeut, en ik voel me al een heel stuk zekerder.
Ik zou je dus aanraden om naar de huisarts te gaan en je angst voor te leggen.Anoniem110 februari 2012 om 15:37Lees ook:
Zenuwachtig en Stoelgang
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/284412-zenuwachtig-en-stoelgang.html