Zoeken Vraag het forum

Ik word er gek van

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dametje1234

Opkomende winden/Zachte ontlasting/Zenuwachtig/Psychosomatisch

Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik al een tijd last van heb. Ik moet steeds een stuk of 10 keer naar de wc omdat ik drang heb en ik “loos” dan maar een klein beetje zachte ontlasting, hierdoor heb ik vaak ook opkomende winden, dit is heel vervelend onder mijn lessen/werk of in het openbaar omdat ik bang ben dat ik het niet in kan houden. Vaak met eten ben ik bang dat het of teveel is of te vettig en dat ik dan weer last krijg. Als ik er aan denk speelt het binnen een paar minuten weer op. Wanneer ik afleiding heb of ontspannen ben merk ik er vrij weinig van. Meestal in stilte moet ik er ook aan denken en dat maakt me zenuwachtig waardoor het weer meer opspeelt, door diep in en uit ademen zakken de zenuwen wel weer weg maar het is toch naar om dit elke keer te hebben vooral bij het draaien van lange dagen op school/werk. Nu is mijn vraag is er wat mis met hoe mijn darmen functioneren of zit dit tussen me oren en maak ik me zelf geestelijk gek? Ik hoop dat ik er meer duidelijkheid over kan krijgen of dat dit een herkenbaar probleem is.

Groeten

2 reacties
    Reageren
    Nikki1979

Het is echt iets dat tussen je oren zit.
    Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk op te lossen is natuurlijk.
    Je bent bang dat je er last van zal hebben, en bent daar bewust en onbewust heel erg mee bezig.
    Daardoor heb je een angststoornis ontwikkeld, want, zodra je bang bent dat je er last van zal krijgen raak je in paniek en een paniekaanval zorgt er juist voor dat je er last van krijgt.
    ik loop zelf hier voor bij een psychosomatisch fysiotherapeut, en ik voel me al een heel stuk zekerder.
    Ik zou je dus aanraden om naar de huisarts te gaan en je angst voor te leggen.

Reageren
    Anoniem1
Reageer op: Ik word er gek van
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.