Zoeken Vraag het forum

Ik word gek.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anders

Beste,

Ik schrijf dit in de hoop dat iemand mij kan helpen uit deze totale verwarring waarin ik zit.

Ik ben een man van 19 jaar oud, uit België. Drie jaar geleden, in Italië, begon alles. Ik zat achterin de auto, op weg naar een restaurant, toen ik me plots heel vaag begon te voelen. Ik weet niet meer precies wat het exact was, maar ik weet wel dat het een enorme schok voor mij was. Ik stapte uit de auto en bleef die avond thuis, zonder te weten wat er met mij aan de hand was.

De rest van die vakantie bleef ik voornamelijk binnen. Elke keer als ik naar buiten ging, voelde ik me ontzettend slecht. Ik kreeg constant aanvallen waarbij ik me heel slecht voelde en dacht dat ik doodging — geen gewone paniekaanval, maar iets wat oprecht anders en vreemder aanvoelde. Ik had ook veel last van diarree en van angst. Ik zocht de hele tijd op wat er mis kon zijn, en bleef de rest van de vakantie binnen om uit te zoeken wat het was.

Terug in België bleef het aanhouden. Ik voelde me wazig, vaag en niet goed. Ik ging naar de dokter, die bloed liet trekken en de diagnose “chronische hyperventilatie” stelde. Ik geloofde dit niet, en nog steeds niet — hieronder leg ik uit waarom.

Mijn klachten vandaag zijn:

Ik weet soms niet meer waar ik ben; ik krijg aanvallen waarbij ik volledig gedesoriënteerd ben.
    Mijn zicht en nek voelen scheef, niet recht, en ik zie voortdurend wazig — niet normaal.
    Ik voel me op “autopilot”, volledig afgesloten van mezelf, alsof ik er niet echt bij ben.
    Ik voel me duizelig, verward, en op het randje van flauwvallen.
    Alles ziet er vreemd uit en ik voel me vreemd — ik kan het moeilijk in woorden vatten.
    Daarbij: klachten aan mijn rechter nek, een dichtgevoel in mijn oor, zware DPDR (derealisatie/depersonalisatie) met wazig zicht, duizeligheid, dissociatie, en iets wat aanvoelt als beginnende dementie.

Deze klachten zijn 24/7 aanwezig. Ik kan mijn eigen kamer, in mijn eigen huis, niet meer uit omdat ik niet meer herken waar ik ben, wie mijn ouders zijn, of wat er precies gebeurt.

Ik heb al een MRI, CT-scan, bloedonderzoek en oor-onderzoek laten doen, en meerdere dokters geraadpleegd — steeds met een vage, onduidelijke diagnose. Ik ben ontmoedigd en uitgeput: ik ben al talloze keren bij huisartsen en op de spoed geweest, en niemand lijkt het precies te weten of neemt het serieus.

Dit platform is voor mij een laatste hoop. Als iemand meer weet over wat dit zou kunnen zijn, help mij alstublieft. ( ik ben oprecht klaar.)

Reageer op: Ik word gek.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.