Zoeken Vraag het forum

Ontzettend veel pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MeisjeVan1994

Hallo

ik ben een meisje van 17 en ben eigenlijk al een aantal maanden misselijk.
    Het ging een tijdje goed, maar sinds kort is de misselijkheid enorm toegenomen en heb ik enorm veel last van steken in mijn buik.
    Ik ben in ongeveer 2 weken tijd 5 kilo afgevallen en de steken verspreiden zich over mijn hele buik en net onder mijn borst.
    Door de pijn word ik ontzettend vermoeid en als ik een paar uur ’s middags heb geslapen, word ik nog misselijker wakker.
    Rennen lukt me niet, omdat de steken in mijn buik enorm in de weg zitten.

Kan iemand mij helpen, wat moet ik doen?
    Ik wil wel naar de huisarts, maar ik ben bang dat ik me aanstel.

17 reacties
    Reageren
    youlovedenise

ik heb precies hetzelfde.
    Heb jij ook dat je wel misselijk bent maar niet kan overgeven?

Reageren
    MeisjeVan1994

Nee, ik ben wel soms zo misselijk dat ik het gevoel heb dat ik moet overgeven, maar niet dat het niet lukt.
    Ik ben 1.70 lang en ben in een paar weken tijd van 55 naar 46 kilo gegaan, ik eet voldoende (ochtend, middag, avond, tussendoortjes), maar op een of andere manier blijf ik afvallen?

Reageren
    youlovedenise

ooh dat is raar, Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor dezelfde klachten (alleen ik geef niet over) en ik krijg een soort kijkoperatie – dan gaan ze met een slang naar binnen om te kijken wat er mis is in je lichaam. ik zou gewoon eerst wel naar de dokter gaan want je stelt je niet aan ik weet hoe erg het is.!

Reageren
    MeisjeVan1994

Ik ben al eerder naar de huisarts geweest, er zat toen een zwelling aan de linkerzijde van mijn buik.
    Hij wou het in de gaten houden, maar ben niet weer geweest,
    laatst kreeg ik zo’n ontzettende pijn in mijn buik, ik kon haast niet meer lopen, was constant misselijk, bewegen lukte nauwelijks en zelfs in- en uitademen was al pijnlijk.
    Ik ging terug naar de huisarts, maar die had geen plek, ik werd naar huis gestuurd met het bericht dat ik rust moest houden, niks gecontroleerd of zo..
    Succes in het ziekenhuis!

Reageren
    youlovedenise

gewoon weer terug gaan !!! totdat ze er iets aan gaan doen”!

Reageren
    brenda A

met deze klacht moet je toch echt terug naar de huisarts.
    doen hoor! laat je nog wat horen?
    groetjes, Brenda

Reageren
    MeisjeVan1994

Hey,

Ik wil deze week nog weer naar de huisarts gaan,
    lig op dit moment op de bank met flinke buikpijn, soms is het even weg zoals nu, maar opeens komtht dan weer opzetten.
    Het doet zo vreselijk pijn… 🙁
    Het lijkt elke keer zo, alsof ik ongesteld moet worden, terwijl ik dat niet moet, deze klacht blijft aanhouden.
    De steken zitten onderin mijn buik en elke keer als ik de steken voel, denk ik dat ik ongesteld moet worden, terwijl dat niet zo is.
    Heb ook last van moedervlekken die kapot zijn gegaan, 1 op mijn borst en 6 op mijn arm.

Ik wil wel naar de dokter, maar ik weet niet, straks denkt de dokter nog dat ik me aanstel.

Reageren
    youlovedenise

nu gewoon gaan echt waar want dit is niet normaal!

Reageren
    brenda A

inderdaad : hop naar de dokter!
    en hier terugkomen als je bent geweest.
    groetjes, Brenda

Reageren
    MeisjeVan1994

Ja, ik ga waarschijnlijk volgende week naar de dokter,
    kijk het de komende tijd eerst nog eventjes aan.

Reageren
    MeisjeVan1994

Ik ben vanochtend naar de dokter geweest,
    omdat ik nog zieker ben geworden..
    Mijn hartslag is te hoog en ik moet volgende week terug komen.
    Voor de rest, nog veel pijn.

Reageren
    fs

ik heb hier net zon meisje in huis, zelfde leeftijd zelfde klachten.
    Wij hebben al allerlei onderzoeken gedaan maar het is nog allemaal erg vaag.
    De ene keer denk je verstoppingen de andere keer spanningen.
    bij het lezen van dit forum lijkt dit wel vaker voor te komen bij meisjes in die leeftijd

Reageren
    MeisjeVan1994

Hey, ik heb de laatste tijd veel onderzoeken gehad,
    ik blijk noten-, gluten-, dieren-, planten-, soda- en huisstofmijtallergie te hebben, en ik heb een (erg) verhoogde bloeddruk en hartslag.
    Voor de rest heb ik ook nog stress door gebeurtenissen in het verleden, waardoor ik buikpijn krijg, ik heb Domperidon (medicijnen) gekregen tegen de misselijkheid, wat ontzettend goed helpt!
    Omdat mijn allergiewaarde zo ontzettend hoog is (zo hoog hebben ze nog nooit gezien) heb ik 24 uur p/d last van mijn allergiën, als ik één pinda eet of een product eet waar pinda’s inzitten, reageert mijn lichaam daar heel heftig op.

Als mensen nog meer last hebben hiervan, Domperidon is echt een aanrader en is verkrijgen bij de apotheek. Het verminderd misselijkheid, braken en diarree.
    En laat je sowieso testen op allergiën, bloeddruk en hartslag.

Beterschap iedereen!

Reageren
    MeisjeVan1994

Omdat mijn klachten weer erger waren geworden en ik zelfs heel veel bloed begon te verliezen, nog meer afviel en oververmoeid raakte incl. flauwvallen, ben ik 2 weken terug op de Spoedeisende hulp terecht gekomen..
    Ik weet nu eindelijk de ECHTE oorzaak van al mijn klachten en heb waarschijnlijk (bijna zeker) een nierziekte..

Reageren
Reageer op: Ontzettend veel pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.