- Like6 oktober 2011 om 22:52
Bij voorbaat bedankt voor uw hulp.
Altijd buikpijn, onderin de buik.
Vooral na het eten en bij bewegen, maar altijd aanwezig.
Na het avondeten kan ik bij niet meer bewegen van de pijn (het wordt steeds erger, des te meer ik eet of beweeg des te erger wordt het), als ik de pijn negeer slaat het om in een krampaanval:
het komt in golven, voel het een paar minuten van te voren al aankomen, er komt diarree bij en de pijn is zeer intens, krampende stekende brandende pijn (dacht de eerste keer dat ik het had dat ik dood ging, dat mijn darmen waren geknapt o.i.d.)
Deze pijn is zeer intens, ik heb nog nooit eerder zoiets pijnlijks mee gemaakt. (Bewegen is totaal niet mogelijk)Hoe zorgen dat de pijn stabiel blijft (dus minder verergerd):
Op mijn buik/zei liggen.
Voeten omhoog getrokken.
Totaal niet bewegen en niks eten.Overige klachten:
Versopte buis van eustachius
Krakend geluid bij bewegen kaak
gewrichten schieten soms vast (eleboog, knie)
veel hoesten (constant slijm in longen)
veel dik slijm bij eten/drinken melkproducten/lactose
soms hoofdpijn/migraine
raar ver zien, alles lijkt ver weg
dubbel zien als ik naar een bepaalde hoek kijk
altijd nachtmerries (elke dag)
veel trillerig (vingers trillen, voel me raar)
vergeet constant dingen die ik moet doen, dit had ik vroeger nooit, kon altijd alles goed organiseren in mijn gedachten, nu vergeet ik plotseling alles en herinner ik het me soms kort een paar dagen later pas (ik weet het duidelijk het ene moment, dan een paar seconden later ben ik het weer kwijt)
kan me niet concentreren, ik probeer na te denken maar er gebeurd niks, krijg er soms ook hoofdpijn van als ik heel intens probeer dingen uit mijn geheugen te halen
veel koud & rillerig
(vooral na geconcentreerd inspannen, niet bij simpel zoals bijv fietsen/lopen)soms druk op borst bij inspannen
soms “lekt lucht” uit de longen bij vooroverbuigen
soms hartklopping
zure boeren
rugpijn
altijd moe (ondanks goed slapen)
Dingen gedaan:
Colonscopie gehad (via de achterkant met een slang/camera erin, ook gastroscopie gehad (via de mond)
CT-Scan, MRI-Scan gehad
Meerdere bloed onderzoeken
Meerdere echo’s
Geprobeerde medicijnen:
Dusputal, Buscopon, Venlafaxine, allemaal homeopatische dingen
Medicijnen in gebruik:
3x/dag 1 zakje Movicolon (anders krijg ik direct een verstopping en is het na 1 dag al zeer pijnlijk, mijn ontlasting is nu heel dun)
Paracetamol Codeïnefosfaat 500/20 mg (pijnstiller die soms krampaanvallen voorkomt)
Heb het ook tijdens een krampaanval geprobeerd, de pijn ging er volledig doorheen en normaal wordt ik wat moe/slaperig ervan, tijdens de krampaanval niet (adrenaline waarschijnlijk).Ga proberen:
Novalgin Metamizol (pijnstiller)
Pepermuntolie capsulesMorgen voeg ik nog meer aan de lijst toe, ik heb momenteel te veel buikpijn en kan niet meer nadenken.
Bij voorbaat al heel erg bedankt voor uw tijd.4 reactiesReagerenLike6 oktober 2011 om 22:58(Ik ben een man, 18 jaar)
Reagerenbrenda A7 oktober 2011 om 09:50het zegt wel iets als je zo’n hele lijst kunt maken………
je hebt allerlei testen en onderzoeken gehad…… niets gevonden……mijn vraag: wat doe je zelf om beter te worden?
Reageren
gebruik je drugs? Alcohol? leef je gezond, dus voldoende en gezond eten en drinken, voldoende slapen, ontspannen? heb je je dieet aangepast? melk kun je beter weglaten/ welke sport doe je?
welke homeophatische middelen heb je gebruikt? Ben je bij een Klassiek Homeophaat onder behandeling? bij welke artsen loop je?
zo, nu kun je weer een lijst, maar nu met antwoorden maken, dan kan ik misschien advies geven.
groetjes, BrendaLike7 oktober 2011 om 10:46Beste Brenda, bedankt voor uw reactie.
Ik heb nooit drugs of alcohol gebruikt, ik eet gezond (veel groente/fruit e.d. omdat ik hier het minste last van krijg) ik slaap ook voldoende.
Sport is niet mogelijk, kan me weinig bewegen door de pijn (heb het laatst weer geprobeerd, een uurtje gesport en lag daarna meer als een week op bed met gigantische buikpijn).
Het homeopatisch middel was colchium atumnale, ik loop momenteel bij de MDL arts maar die weet ook niet wat het kan zijn (we zijn al heel lang bezig, en zijn allemaal verschillende medicijnen aan het proberen).
Het duurt nu ongeveer 2 jaar, en de pijn wordt ook steeds erger.
De overige klachten vind ik niet zoon probleem, maar het geheugeprobleem e.d. lijkt ook steeds erger te worden, ik vergeet steeds meer (had hier vroeger totaal geen last van, moet nu alles overal opschrijven e.d.)Ik zat zelf aan de volgende mogelijke dingen te denken:
Chronische Blindedarmontsteking
Meckel Diverticulum
Crohn o.i.d.Het voelt duidelijk als iets fysieks op een bepaalde plek, ik heb vaak geprobeerd het te negeren en te denken het is er niet, maar op een gegeven moment wordt het dan zo erg dan ik bijna op de grond val en dat ik niet meer kan staan, dan moet ik gaan liggen en zakt het heel langzaam weer.
(De rode cirkel is waar het gebied met de pijn zit):
Reageren
[img]http://i51.tinypic.com/kehev6.png[/img]nathalie15 oktober 2011 om 17:23Hoi,
Ik herken het probleem en vooral dat na het eten buikpijn en dat had ik dus ook de hele avond ondanks dat ik maagpillen slikte.
Ik had op een avond voor de zoveelste keer buikpijn en toen las ergens over gember(bolletjes) eten. Ik belde mn vriend om 21 uur savonds of hij dat even wilde kopen en ik had op dat moment al 2 uur buikpijn. Ik at dat bolletje op en weg buikpuijn. Echt waar!!! ik slik dus nu ook geen maagpillen meer. iK ZOU ZEGGEN EET GEMBER! hopelijk helpt het jou ook zo goed als bij mij! succes en wil je het me laten weten wat je ervaring was.
Groetjes Nathalie
Reageren