Zoeken Vraag het forum

Maagdarmklachten, slecht slapen, continue “herrie”

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JJP

dat lijkt op een prikkelbare darm syndroom dat heb ik ook al jaren

ook last

hi, ik zie dat dit inmiddels al een tijd geleden is besproken, maar ook ik heb precies deze symptomen. binnenkort naar MDL arts voor verder onderzoek… weten jullie de uiteindelijke oorzaak inmiddels al?

Reageren
    Vanessa

Ik ben ook benieuwd hoe het afgelopen is met diegene die het bericht geplaatst heeft.
    Is er een diagnose gekomen?
    Wat is eraan gedaan om de klachten verder te verhelpen?
    Is de persoon volledig klachtenvrij?

Reageren
    Dennis

Dit is erg herkenbaar. Lange fases van rommelende darmen, lijkt wel een wasmachine soms. Buik gevoelig, kramp, pijn is een groot woord maar lekker is het niet. Ontlasting wisselend, met vezels goed in vorm te houden, wel dunne kant. MDL en HA denken richting PDS, al zou ik dan eigenlijk meer pijn moeten hebben maar het neigt die kant op.

Reageren
    Catootje

@Dennis. Denk allereerst aan je voedingspatroon. Beter oplosbare vezels, zoals in groente en peulvruchten dan onoplosbare, zoals in bruin brood. Aanvullend kan je psyllium gebruiken. Die zakjes van de huisarts zijn kunstmatige vezels met kunstmatig zoetstof, die niet veel goeds doen voor je darmen. Een natuurgenezer kan je verder adviseren over je hele gezondheidssituatie.

Reageren
    Dennis

Ik gebruik Volcolon, suikervrij, dat is toch gewoon 99,9% Psyllium?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt

Reageren
    Emy

Hallo, ik heb precies dezelfde klachten lijkt net of ik het heb beschreven. Ze hebben bij mij ook verschillende onderzoeken gedaan zonder resultaat van wat het kan zijn. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie ervoor hebben gedaan en hoe het nu met jullie gaat?

liefs emy

Reageren
    Emy

Weet jij het al?

Reageren
    Dennis

Ik lees toevallig terug. Ik heb nu al twee jaar op en af last, diagnose blijft pds – maag/darmen is gewoon een blijvende zwakke plek.

Reageren
Reageer op: Maagdarmklachten, slecht slapen, continue “herrie”
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.