- Suzanne020422 december 2010 om 09:25
Hoi.
Ik zit al 2 jaar met constante last van misselijkheid en last van de maagstreek. Na een aantal keer terug zijn gekomen bij de arts (hij dacht steeds stress) ben ik een keer zo ziek geweest en dacht hij aan een maagzweer. Hij gaf me maagzuurremmers en het leek wat beter te gaan. Daarna gingen de klachten net weer zo hard verder. Uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar ’t ziekenhuis en heb ik talloze onderzoeken gehad. (allergietesten, maagonderzoek enz.) Maar er is nooit wat gevonden. Uiteindelijk zeiden ze dat ik PDS had. (Maar ik heb nooit krampen of buikpijn) alleen als ik bepaalde dingen eet word/werd ik heel misselijk. Daarna ben ik opgenomen op de spoed met hevige buikpijn en kwamen ze erachter dat ik last van verstopping had. Dat was bijna een jaar later, daar heb ik nu zakjes voor. En dat werkt verder prima. Alleen ik blÃjf met de misselijkheid zitten, het begint sinds 2 maanden ook uit te stralen naar m’n lever enz. Het is op dit moment zo erg dat ik 6 kilo ben afgevallen in anderhalve maand en dat ik al een week niks anders naar binnen krijg dan biscuitjes, brood enz. Ook heb ik enorm last van brandend maagzuur, maar dat is nu gelukkig al wat minder met Rennies.
Ik ben 2 weken geleden weer naar de dokter geweest(kreeg een andere!) En ze heeft me doorgestuurd naar de MDL. (ik ben nu net 18, de andere keren moest ik nog naar de kinderarts). Heeft iemand een idee wát het kan zijn? Want ik word er gek van. Ik heb ook redelijk veel verzuim enz.3 reactiesReagerenjantine25 december 2010 om 21:26Ik vind het jammer dat je niets schrijft over de maatregelen die je genomen hebt die gelden bij PDS. Kun je hier nog iets over zeggen?
Reageren
En zou je iets kunnen schrijven over mogelijke psychotraumata?suzanne020430 december 2010 om 17:17Ik heb er redelijk wat aan gedaan.
Reageren
Geen alcohol, goed kauwen, regelmatig eten en met regelmaat. Zo min mogelijk vet. (geen chips, patat, pizza enz.)voldoende water en vitamine en ook geen scherpe kruiden enz.
Pannenkoeken gaat ook niet, maar ik weet niet waar dat precies aan ligt. Misschien de eieren, want als ik die los eet, dan krijg ik enorme krampen enz. Maar ik krijg bij melk, vla, yoghurt, chocola en chocolademelk enz. Erger last van misselijkheid (soms heel erg), lichte krampen, rommelend gevoel in mn buik en een opgeblazen buik. Wat na een nachtje slapen vaak weer wat beter voelt.
Verder geen psycho traumatische dingen.Anoniem3 januari 2011 om 13:16Koemelkallergie of koemelkeiwitallergie is een voedselallergie waarbij er sprake is van een ongewenste reactie op eiwitten uit koemelk door een abnormale reactie van het immuunsysteem van het lichaam. Koemelkallergie is de meest voorkomende voedselallergie bij baby’s. Koemelkallergie is iets anders dan lactose-intolerantie, het onvermogen om melksuiker te verteren.
Reageren