- jes0130 november 2010 om 05:35
Hallo, ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen maar ik ben al een tijdje heel erg misselijk, al bijna meer dan een half jaar (niet zwanger), maar het word steeds erger. Ik ben al zo vaak naar de dokter geweest maar die kan niets vinden. Gisteren ben ik weer gegaan, zegt de dokter dat het stress is, maar ik weet dat ik geen stress heb. Ze zeggen dat alleen maar om van me af te zijn. Het rare is als ik met mijn vriend ben en we doen gewoon leuke dingen dan ben ik niet meer misselijk. Maar laatste tijd gaat slapen ook moeilijk, ik val wel in slaap ook al slaap ik vroeg of laat, ik word rond 4 uur wakker en dan kan ik niet meer slapen, en krijg ik een soort rilling door me lichaam en de misselijkheid komt dan weer naar boven. Ik ben echt even de weg kwijt kan iemand me misschien helpen
dankje je wel10 reactiesReagerenbrenda A30 november 2010 om 10:30het helpt niet meteen, je moet het wel even een kans geven!
Reageren
het werkt Homeopatisch geef het even tijd.
je kunt ook naar een Klassiek Homeophaat gaan, dan krijg je een middel dat precies bij jou past.
als je leuke dingen doet en het is dan weg, dan kan het inderdaad op stress wijzen, misschien moet je ook daar aan werken.
groetjes, Brendajes0130 november 2010 om 16:54dank je wel ik denk dat het ook pas later gaat werken maar weet jij misschien wat ik eraan kan doen om me stress te verminderen?
ReagerenWill30 november 2010 om 19:08Stress verminder je door ontspanning te vergroten. Of als dat niet lukt door goed naar de dingen te kijken die stress veroorzaken, zoals in het algemeen te hard werken, een vervelende relatie, een stomme baan, ruzie met je ouders, en dergelijke. In het algemeen werkt wandelen heel erg goed. Iedere dag een uur wandelen doet wonderen!
Reagerenjes013 december 2010 om 12:59de dokter zei dat de stress van vroeger komt
ReagerenAnne3 december 2010 om 21:34Is er vroeger dan iets gebeurd dat als je hieraan denkt dat je dan nerveus wordt? En kan datgene wat vroeger gebeurd is ook onbewust doorwerken?
Reagerenjes013 december 2010 om 21:45Ja slecht verleden gehad met me ex maar heb nu weer
Reageren
Een vaste vriend maar met hem voel ik me weer goed
Maar laatste tijd slaap ik ook heel slecht. Ben k soms 4uur ochtend al wakker
En eet ik heel weinig 2 broodje per dag en voorderest niets
Alleen als ik gedwongen word om te eten dan ga ik eten en
Dan ben k gelijk weer misselijk maar door die a vogel medicijn
Dan is het wel weg maar k kan niet ieder week 7,00 euro a vogel medicijn halenAnneke3 december 2010 om 21:50Heeft de huisarts je al eens uitgebreid onderzocht? Heb je gewicht verloren als je zo weinig eet? Kun je nog wel gewoon werken dan?
Reagerenjes013 december 2010 om 22:00Me huisarts heeft al bloedlaten prikken maar daar kwam niets uit
Reageren
En toen ben k maandag terug gegaan zegt me dokter weet jij
Niet wat er aan de hand is
Alsof k een dokter ben dus ik zei hoe moet ik dat weten
Pfff dus daar heb ik echt niets aan
Maar ik ben wel veel afgevalle erdoor dat ik weinig eet veel
Mensen zeggen dat ook dat ik veel ben afgevallen
Het is leuk om te horen maar op dit manier is het helemaal
Niet leuk
Ik heb ook laatste tijd in me hoofd kan k wel slapen vanavond
Strax word ik weer zo vroeg wakker dan ben k weer misselijk
Maar ik heb wel als k met me vriend leuke dingen doe dan
Ben ik me misselijkheid vergeten en wanneer k wegga van me vriend dan voel
K me weer misselijk en kut
Raaar is dat he?P.A.9 december 2010 om 21:30Lieve Jes01,
ik herken jouw verhaal, maar ik heb er al bijna mijn hele leven last van. Mijn eerste misselijkheid-aanval begon op de lagere school tijdens de laatste schooldag. Allemaal stress…
Reageren
Tijdens mijn puberteit kreeg ik weer last en na 2 vreselijke jaren, straatvrees gekregen door constant misselijk zijn en depressief, ben ik opgenomen op de PAAZ- afdeling. Veel hulp gehad en nu…..14 jaar later ben ik nog steeds misselijk. Ik weet nu hoe ik er mee om moet gaan, want tijdens alle onderzoeken hebben ze niks lichamelijks gevonden. Vooral als ik ergens naar toe moet, dan wordt ik echt heel erg misselijk, maar in die jaren dat ik het heb, heb ik nog nooit overgegeven ( ik heb trouwens altijd een plastic zak mee voor het geval als het mis gaat…..en dat is dus nog nooit gebeurd). Als ik dan eindelijk ben waar ik moest zijn, dan zakte de misselijkheid ook af. Ook heel veel afleiding helpt, zoals jij dat hebt als je bij je vriend bent.
Ik heb geaccepteerd dat de misselijkheid bij mij hoort, maar af en toe word ik nog wel eens doodmoe van. Voor mijn idee heb ik mij nog nooit een dag zonder misselijk te zijn gehad…….
Af en toe gebruik ik nog wel domperidon (kan je gewoon kopen bij de DA of via de huisarts), misschien is dat een idee….?
Veel succes!!jes0110 december 2010 om 06:36Hoi P.A.
Dat is een hevtig verhaal pff echt heel erg voor je maar. Ik denk dat ik weet waarom ik al die tijd misselijk was. Ik ben al een half jaar niet ongesteld geworden doordat me hormonen niet goed werkte. Maar ik ben sinds vorig week ongesteld geworden en sinds dien van ik niet meer misselijk misschien kwam het daardoor? Ik kreeg van de dokter ook vroeger domperidon maar dat helpt totaal niet.
groetjes
Reageren