Zoeken Vraag het forum

misselijk en slecht slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jes01

Hallo, ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen maar ik ben al een tijdje heel erg misselijk, al bijna meer dan een half jaar (niet zwanger), maar het word steeds erger. Ik ben al zo vaak naar de dokter geweest maar die kan niets vinden. Gisteren ben ik weer gegaan, zegt de dokter dat het stress is, maar ik weet dat ik geen stress heb. Ze zeggen dat alleen maar om van me af te zijn. Het rare is als ik met mijn vriend ben en we doen gewoon leuke dingen dan ben ik niet meer misselijk. Maar laatste tijd gaat slapen ook moeilijk, ik val wel in slaap ook al slaap ik vroeg of laat, ik word rond 4 uur wakker en dan kan ik niet meer slapen, en krijg ik een soort rilling door me lichaam en de misselijkheid komt dan weer naar boven. Ik ben echt even de weg kwijt kan iemand me misschien helpen
    dankje je wel

10 reacties
    Reageren
    brenda A

het helpt niet meteen, je moet het wel even een kans geven!
    het werkt Homeopatisch geef het even tijd.
    je kunt ook naar een Klassiek Homeophaat gaan, dan krijg je een middel dat precies bij jou past.
    als je leuke dingen doet en het is dan weg, dan kan het inderdaad op stress wijzen, misschien moet je ook daar aan werken.
    groetjes, Brenda

Reageren
    jes01

dank je wel ik denk dat het ook pas later gaat werken maar weet jij misschien wat ik eraan kan doen om me stress te verminderen?

Reageren
    Will

Stress verminder je door ontspanning te vergroten. Of als dat niet lukt door goed naar de dingen te kijken die stress veroorzaken, zoals in het algemeen te hard werken, een vervelende relatie, een stomme baan, ruzie met je ouders, en dergelijke. In het algemeen werkt wandelen heel erg goed. Iedere dag een uur wandelen doet wonderen!

Reageren
    jes01

de dokter zei dat de stress van vroeger komt

Reageren
    Anne

Is er vroeger dan iets gebeurd dat als je hieraan denkt dat je dan nerveus wordt? En kan datgene wat vroeger gebeurd is ook onbewust doorwerken?

Reageren
    jes01

Ja slecht verleden gehad met me ex maar heb nu weer
    Een vaste vriend maar met hem voel ik me weer goed
    Maar laatste tijd slaap ik ook heel slecht. Ben k soms 4uur ochtend al wakker
    En eet ik heel weinig 2 broodje per dag en voorderest niets
    Alleen als ik gedwongen word om te eten dan ga ik eten en
    Dan ben k gelijk weer misselijk maar door die a vogel medicijn
    Dan is het wel weg maar k kan niet ieder week 7,00 euro a vogel medicijn halen

Reageren
    Anneke

Heeft de huisarts je al eens uitgebreid onderzocht? Heb je gewicht verloren als je zo weinig eet? Kun je nog wel gewoon werken dan?

Reageren
    jes01

Me huisarts heeft al bloedlaten prikken maar daar kwam niets uit
    En toen ben k maandag terug gegaan zegt me dokter weet jij
    Niet wat er aan de hand is
    Alsof k een dokter ben dus ik zei hoe moet ik dat weten
    Pfff dus daar heb ik echt niets aan
    Maar ik ben wel veel afgevalle erdoor dat ik weinig eet veel
    Mensen zeggen dat ook dat ik veel ben afgevallen
    Het is leuk om te horen maar op dit manier is het helemaal
    Niet leuk
    Ik heb ook laatste tijd in me hoofd kan k wel slapen vanavond
    Strax word ik weer zo vroeg wakker dan ben k weer misselijk
    Maar ik heb wel als k met me vriend leuke dingen doe dan
    Ben ik me misselijkheid vergeten en wanneer k wegga van me vriend dan voel
    K me weer misselijk en kut
    Raaar is dat he?

Reageren
    P.A.

Lieve Jes01,

ik herken jouw verhaal, maar ik heb er al bijna mijn hele leven last van. Mijn eerste misselijkheid-aanval begon op de lagere school tijdens de laatste schooldag. Allemaal stress…
    Tijdens mijn puberteit kreeg ik weer last en na 2 vreselijke jaren, straatvrees gekregen door constant misselijk zijn en depressief, ben ik opgenomen op de PAAZ- afdeling. Veel hulp gehad en nu…..14 jaar later ben ik nog steeds misselijk. Ik weet nu hoe ik er mee om moet gaan, want tijdens alle onderzoeken hebben ze niks lichamelijks gevonden. Vooral als ik ergens naar toe moet, dan wordt ik echt heel erg misselijk, maar in die jaren dat ik het heb, heb ik nog nooit overgegeven ( ik heb trouwens altijd een plastic zak mee voor het geval als het mis gaat…..en dat is dus nog nooit gebeurd). Als ik dan eindelijk ben waar ik moest zijn, dan zakte de misselijkheid ook af. Ook heel veel afleiding helpt, zoals jij dat hebt als je bij je vriend bent.
    Ik heb geaccepteerd dat de misselijkheid bij mij hoort, maar af en toe word ik nog wel eens doodmoe van. Voor mijn idee heb ik mij nog nooit een dag zonder misselijk te zijn gehad…….
    Af en toe gebruik ik nog wel domperidon (kan je gewoon kopen bij de DA of via de huisarts), misschien is dat een idee….?
    Veel succes!!

Reageren
    jes01

Hoi P.A.

Dat is een hevtig verhaal pff echt heel erg voor je maar. Ik denk dat ik weet waarom ik al die tijd misselijk was. Ik ben al een half jaar niet ongesteld geworden doordat me hormonen niet goed werkte. Maar ik ben sinds vorig week ongesteld geworden en sinds dien van ik niet meer misselijk misschien kwam het daardoor? Ik kreeg van de dokter ook vroeger domperidon maar dat helpt totaal niet.

groetjes

Reageren
Reageer op: misselijk en slecht slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.