– buikpijn

[i]hallo,
    ik heb al n hele tijd last van buikpijn,
    mn buik knort ook de hele dag door.
    het is geen erge buikpijn, maar het is toch heel vervelend, vooral savonds als ik rustig in bed lig heb ik er erg veel last van. ik heb ook zon gevoel dat mn buik heel opgezwolle is. ook wind ik veel.
    heeft iemand enig idee wat het is?

[/i]

Reageren

Nee, op basis van jouw verhaal is niet vast te stellen wat er precies aan de hand is.

Je geeft te kennen dat jouw maag de hele dag en dat je last hebt als je op bed ligt. Tevens vertel je dat jouw buik erg opgezwollen is en dat je last hebt van winderigheid.

De eerste vraag die ik je zou willen stellen, is hoe lang je last hebt van deze klachten, sinds wanneer dus. Ook zou ik willen weten of je een verandering hebt waargenomen in jouw ontlastingspatroon. Ga je bijvoorbeeld sinds de klachten zijn ontstaan vaker naar het toilet of juist minder vaak, of moet je vaker kleine beetjes poepen, of doe je nu ineens om de zoveel dagen ineens een hele dikke drol? En is de ontlasting pijnlijk, en heb je bloed of slijm bij de ontlasting, en nogmaals, is de ontlasting dun of dik of anders dan normaal?

Daarnaast is het belangrijk dat je ook beschrijft hoe het met de rest van jouw gezondheid gaat, lichamelijk en geestelijk. Zit je lekker in je vel, heb je problemen, heb je koorts, oorpijn, of andere dingen die opvallen aan jouw gezondheid?

Reageren

nee, ik lig niet de hele dag op bed, maar toch heb ik er wel last van de hele dag door. ik heb er nu denk ik 2 weken last van. het begon op een zondag avond toen ik wou gaan slapen, kreeg ik ontzettende buikpijn en moest ik heel nodig overgeven dus toen ben ik naar de wc gegaan, maar toen raakte ik tegelijkertijd aan de diarree dus toen kwam alles tegelijk. en sinds die tijd heb ik er constant last van. alleen het overgeven en de diarree is weg. jaa mijn ontlastingspatroon is heel verschillend, dan is het dik, dan lijkt het net op kleine konijnendrolletjes en dan is het echt gewoon water. ik ben 16, en ik zit niet echt lekker in mn vel ik heb vrij veel stress. nu heb ik 2 dagen de griep, hoofdpijn en nogsteeds buikpijn. ook heb ik veel last van migrane maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Reageren

ik heb overdag helemaal geen last van mijn buik. soms rommelt hij een beetje maar dat valt ook best wel mee. savonds als ik op bed ga liggen krijg ik hele erge buikpijn boven mijn navel. verder heb ik nergens last van wat zou dit kunnen zijn?

Reageren
    Reageren

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde. Als ik eenmaal op bed lig krijg ik een hele vervelende buikpijn, en ik word er vaak s'nachts wakker van. Ook is mijn ontlasting een groot raadsel.Ik zou graag willen weten wat jou oplossing was?

Reageren

Hallo ik heb last van het zelfde, ik ben nu 14 en ik heb er al 3 jaar last van ik zou ook wel graag een oplossing weten.

Reageren

Ben je dan ook al bij de huisarts geweest met de klachten?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: – buikpijn

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe