Hallo allemaal
ik zit met het volgende probleem, na het eten van een cornetto heb ik een zure / vieze smaak in me mond en last van me buik.
ik heb ook beetje onderzoek gedaan door melk producten te weren, als ik dit doe heb ik nergens last van. maar na dat ik een cornetto neem heb ik gelijk last.
Wat kan dit zijn ??
Smaak stoornissen ontwikkelen zich meestal als gevolg van een ziekte. Bekende oorzaken van problemen met de smaak zijn: bovenste luchtweg- en het middenoor infecties; radiotherapie; blootstelling aan chemische stoffen (insecticiden, medicijnen, antibiotica en antihistaminica); hoofdletsel; KNO-operaties; slechte mondhygiëne en tandheelkundige problemen.
Lactose-intolerantie is het onvermogen de melksuiker lactose te verteren, waardoor darmklachten ontstaan. Het vermogen dit enzym aan te maken neemt met het stijgen van de leeftijd geleidelijk af, zodat mensen op volwassen leeftijd lactose-intolerant kunnen worden. In Nederland is 9% van de mensen lactose-intolerant.
Koemelkallergie of koemelkeiwitallergie is een voedselallergie waarbij er sprake is van een ongewenste reactie op eiwitten uit koemelk door een abnormale reactie van het immuunsysteem van het lichaam.