- Jash15 mei 2010 om 12:50
Goedendag,
Dinsdagavond kreeg ik het HEEL koud onder me deken en was ik bijna niet meer in staat eruit te komen. Vanaf de volgende dag had ik ook barstende hoofdpijn en ontdekte ik dat ik door koorts zoveel last van kou had. (38/39 graden)
Die donderdag begon ook de energieloosheid in grote hoeveelheden toe te slaan. Ik kon amper lopen/staan. 1 keer moest me moeder me aan me arm vasthouden om naar de woonkamer te gaan. Als ik langer dan 1 minuut sta krijg ik meestal kots neigingen. En steeds als k op sta dan he ik de eerste 3 seconden barstende koppijn. Dat gebeurt nooit bij zitten/liggen. Alleen elke keer de eerste 3 seconden bij het opstaan en lopen.
Mijn eetlust is compleet naar de maan, na 1 hap van wat-dan-ook kan ik niet meer.
Daardoor heb ik ook ONTZETTENDE honger en ik sterf van de honger. En toch wil ik niks eten. Kan geen 1 hap voor ogen zien. Ik was normaal gesproken al iets te mager voor me leeftijd en lengte, maar nu is dat NOG meer gezakt.Nou verder heb ik van de laatste 70 uur misschien 50 uur geslapen en 18 uur wakker gelegen/half liggend – half zittend.
Alleen de koorts en hoofdpijn werden vanaf donderdag iets minder, maar toen begon de buikgriep. Zeer irritant. Buik voelt constant pijnlijk, niet echt als steek-pijnen maar gewoon slecht. En elke keer als ik iets eet, een half uurtje of een uurtje daarna meteen naar diarree. Alles wat ik eet komt er meteen uit. Hoe moet ik dan me voedingsstoffen binnen krijgen?
Vrijdag ochtend naar de huisarts geweest en alles grondig uitgelegd. Die zegt dat het een virus over het hele lichaam is en dat ik gewoon moet uitzieken, veel water drinken etc.
Verder heeft zij alleen hartkloppingen gemeten, en aan me buik gevoelt (gevraagd of het pijn doet). Dus was het klaar en verder geen medicijnen meegekregen/voorgeschreven.Dat was dus die vrijdag ochtend.
Nu is het zaterdagmiddag. Wat ik nu nog heb:– Klotegevoel in me buik. Lijkt op een hell daarbinnen.
– Barstende koppijn als ik begin te lopen/ op te staan. (eerste 3 seconden steeds)
– Energieloosheid (kan max 1 minuut lopen)
– ENORME honger
– Geen eetlust (kan geen hap voor ogen zien)
PS: kan trouwens wel veel drinken. Dat is het enige wat ik in grote hoeveelheden kan nemen en dat doe ik ook.
Vandaag stoot ik alle warme dingen trouwens af. Kachel, warm eten, warm drinken.
Frisse douche genomen, hou raam open, drink koude dingen, heerlijk.Nou … ik hoor graag zoveel mogelijk van jullie hierover. Wat jullie denken dat het is, hoe ernstig, wat ik ertegen kan doen, etc etc.
3 reactiesReagerenMartine16 mei 2010 om 12:51Ik denk dat je griep hebt. Heel erg vervelend, maar eigenlijk helemaal niets bijzonders. Dit soort ziektebeelden ziet de huisarts regelmatig en het enige wat je ertegen kunt doen is het uitzieken, in je bed, onder de dekens met voldoende drinken.
En enorme virussen bestaan niet, ik denk dat je gewoon bedoelt dat je een flinke virus infectie hebt opgelopen. En dat klopt.
En als het griep plaatje helemaal klopt, krijg je ook nog eens hele vervelende spierpijnen.
Beterschap gewenst. Ik verwacht een dag of 10 met een uitloop naar twee weken, en dan nog een week of twee weer helemaal fit en gezond worden.
ReagerenAnoniem16 mei 2010 om 13:18Lees de patiëntenfolder van het NHG over griep:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF03.htmJash17 mei 2010 om 15:02Oke bedankt.
Ik heb sinds zaterdag avond bloed in me diarree. We zijn meteen naar de wachtdokter geweest om 1 uur snachts. Die heeft een paar testjes gedaan en zei ook dat het kan gebeuren. Sindsdien heb ik 1 keer diarree gehad zonder bloed, en daarna weer 2 mét bloed.
Wat denken jullie ervan en hoelang zou het kunnen duren? Ik zou in ieder geval morgen weer een afspraak maken als het bloed aanhoudt. Of niet?
Reageren