Zoeken Vraag het forum

Onwijs veel stress door constante dikke darm pijn, is nu erger geworden.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Leona

Hoi, ik heb sinds december gemerkt dat ik per dag of soms om de paar dagen een hele erge piek kreeg in buikpijn voor een minuutje dat vaak snel over ging vooral door gas los te laten gaan of naar de wc te gaan. En dit is langzaam door de maanden erger geworden, veel diarree, meer pijn door de dag heen dan geen pijn hebben (90% van de tijd aan de linkerkant) en merk dat ik veel gas heb.
    Ik begin nu een beetje spijt te krijgen dat ik dit niet eerder heb laten bekijken door de arts want het is nu ook overgeslagen naar mijn rug (ook aan de linkerkant).
    Ben heel vaak heen en weer geweest bij de huisarts in de laatste maand door veel pijn in mijn kaak en opgezetten lymfeklieren in mijn nek, kaak en veel hoofdpijn en probeerde de buikpijn door stress hierdoor te verklaren en weg te schuiven.

Mijn angststoornis helpt hierbij niet, ik google constant mijn symptomen en ben zowat compleet er van over tuigt dat ik darm kanker heb!! Ik wil mijn hoofd hiervoor uit zetten maar het lukt niet, ik tik zoveel symptomen af hiervoor.
    -diarree en buikpijn al heel lang heb amper nog harde poep ga ook vaak dagelijks naar de wc
    -ijzer te kort (word altijd duizelig wakker, koud in mijn gezicht en ben vaak heel bleek als ik me zo voel)
    -en gewichts verlies weet ik niet aangezien ik sinds vorig jaar ben hersteld van een ernstige eet stoornis waarbij ik 25 kilo was verloren en daardoor niet weet hoe vertrouwbaar ik dit kan vinden

Ik heb mijn huisarts gebeld hiervoor en ze kunnen mij pas een week later zien ookal heb ik verteld hoeveel stress en pijn dit mij geeft, ik wil niet gelijk uitgaan van het ergste maar ik kan mijn hoofd niet laten rusten. Al die dingen over dat veel mensen geen symptomen merken totdat het al best ver is en over hoe er een piek is van darmkanker bij jonge mensen maakt me helemaal gestressed.

Mijn vraag was nu ook of er toch nog iets positiefs kan zijn dat niet gelijk kanker is met deze symptomen, voor extra context heb ik een ernstige angststoornis, de laatste 8 maanden zijn enorm stressvol voor mij geweest waardoor ik ook meer dronk en niet veel heb bewogen.

Ik hoop gewoon dat ik mijn hoofd kan laten rusten op een of andere manier want echt alles doet pijn en het maakt me zo moe

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Stress doet geen goed aan je lichaamsfuncties.. Zeker ook de darmen kunnen vaak ook heftig reageren met meer darmbewegingen waardoor dunnere ontlasting en darmkrampen.
    Er bestaat een soort “paracetamol voor je darmen”om de darmen wat meer te kunnen ontkrampen: Mebeverine capsules.
    Misschien dat je die op voorhand door de huisarts/ assistente kunt laten voorschrijven ..

Reageren
    Leona

Heb vanochtend een potje gekregen om mijn ontlasting te laten checken, ik ga zeker vragen hiernaar bij mijn volgende afspraak, dankuwel :)!

Reageren
Reageer op: Onwijs veel stress door constante dikke darm pijn, is nu erger geworden.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.