Zoeken Vraag het forum

Dagelijks koorts, buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • A

Goedendag,

Sinds hemelvaart heeft mijn dochter dagelijks een temperatuur tussen 37,7 en 38,2. Ze voelt zich vaak misselijk, duizelig, buikpijn, wisselende stoelgang, paar keer wat bloed bij ontlasting en inspanning zorgt voor snel buiten adem zijn en toename van klachten. Eten gaat laatste dagen steeds moeizamer (snel vol, misselijk), dochter heeft ook 2x overgegeven. Dochter kan niet meer de dingen doen/volhouden die ze graag doet.

Uit bloedonderzoek komt alleen een ferritine van 6, laagnormaal vitamine b12, calprotectine van 262 en 187.

Kinderarts geeft aan dat de hoeveelheid klachten veroorzaakt worden door mentale problemen. Wij maken ons echter zorgen en vragen ons af of ziekte van Crohn geen rol speelt in hoeveelheid klachten. We voelen ons op dit moment niet serieus genomen. Graag zou ik verder onderzoek van darmen willen. Maak ik me als ouder onterecht zorgen? Of zou een kinderarts mijn zorgen serieus moeten nemen?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Overleg maar (weer) met de kinderarts. Maar bedenk dat een darmkijk onderzoek voor een kind ook een trauma kan zijn.. en de Calprotectine waarden zijn niet echt bewijzend!

Reageren
Reageer op: Dagelijks koorts, buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.