Zoeken Vraag het forum

Pijn aan slokdarm, en, en, …

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Geenideemeer

Eind 2025 kreeg ik een luchtweginfectie die langer aanhield dan normaal. Begin januari kreeg ik voor het eerst last van pijn op de borst (een stekend gevoel) bij eten en drinken. Ging na een tijd wel over. Tegelijkertijd kreeg ik als 25-jarige man ook blaasklachten. Pijn en aandrang, maar niet bij het plassen zelf. Die klachten wisselen nu al maanden… heb al een kuur maagzuurremmers gehad zonder resultaat. De huisarts weet het ook niet meer. Er is 1x een gastroscopie gedaan, maar toen waren mijn klachten minder (en die was dus normaal). Ondertussen heb ik ook vaak gezwollen klieren in mijn nek, vaak huiduitslag overal, en schimmelinfectie aan voet en in lies. Wie weet raad?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Je probeert alles aan elkaar te koppelen, en een ” verklaring ” te krijgen. Een jonge vent van 25 hoort toch geen klachten te hebben..(?)
    Toch zijn de klachten die je noemt allemaal “normale” , veel voorkomende klachten. De klachten van stekend gevoel bij eten, drinken kunnen ook berusten op slokdarmkramp. De plasklachten kunnen ook passen bij blaas/ plasbuiskramp.
    De huiduitslag kan een reactie zijn op een schimmelinfectie die je (ergens) op je lichaam hebt (de zogenaamde IDE reactie. Duss bij schimmel aan de voeten huiduitslag een je handen mogelijk!). En de klieren reageren dan weer op de huidinfectie..
    Let wel: dit is een mogelijkheid..

Mijn vraag zou zijn: speelt er stress? Doe je dingen te gejaagd? Druk zetten op je (jonge) lichaam kan misschien nog niet direct schade geven, maar wel klachten geven!
    En stress geeft vaak klamme,koude handen/ voeten, waardoor je weer sneller schimmelinfecties kunt krijgen…

Reageren
Reageer op: Pijn aan slokdarm, en, en, …
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.