- Geenideemeer5 mei 2026 om 22:39
Eind 2025 kreeg ik een luchtweginfectie die langer aanhield dan normaal. Begin januari kreeg ik voor het eerst last van pijn op de borst (een stekend gevoel) bij eten en drinken. Ging na een tijd wel over. Tegelijkertijd kreeg ik als 25-jarige man ook blaasklachten. Pijn en aandrang, maar niet bij het plassen zelf. Die klachten wisselen nu al maanden… heb al een kuur maagzuurremmers gehad zonder resultaat. De huisarts weet het ook niet meer. Er is 1x een gastroscopie gedaan, maar toen waren mijn klachten minder (en die was dus normaal). Ondertussen heb ik ook vaak gezwollen klieren in mijn nek, vaak huiduitslag overal, en schimmelinfectie aan voet en in lies. Wie weet raad?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
6 mei 2026 om 19:01Je probeert alles aan elkaar te koppelen, en een ” verklaring ” te krijgen. Een jonge vent van 25 hoort toch geen klachten te hebben..(?)
Toch zijn de klachten die je noemt allemaal “normale” , veel voorkomende klachten. De klachten van stekend gevoel bij eten, drinken kunnen ook berusten op slokdarmkramp. De plasklachten kunnen ook passen bij blaas/ plasbuiskramp.
De huiduitslag kan een reactie zijn op een schimmelinfectie die je (ergens) op je lichaam hebt (de zogenaamde IDE reactie. Duss bij schimmel aan de voeten huiduitslag een je handen mogelijk!). En de klieren reageren dan weer op de huidinfectie..
Let wel: dit is een mogelijkheid..Mijn vraag zou zijn: speelt er stress? Doe je dingen te gejaagd? Druk zetten op je (jonge) lichaam kan misschien nog niet direct schade geven, maar wel klachten geven!
Reageren
En stress geeft vaak klamme,koude handen/ voeten, waardoor je weer sneller schimmelinfecties kunt krijgen…