- Luca11 april 2026 om 10:01
Hallo allemaal,
ik sukkel al even met mijn darmen. Ben al meermaals op consultaties geweest bij mijn dokter, ook verschillende testen laten doen. Nu ben ik gisteren gaan slapen met pijn in de onderbuik. Wanneer ik opstond vanmorgen was dit mijn stoelgang (zie foto) hierop merk ik blekere stukken en zelf zwarte stukken.
Wat ik gegeten heb gisteren was gewoon een klein frietje met wat videe. Dag ervoor was het pasta met tomatensaus. In de afgelopen testen heb ik getest heb vettige stoelgang (tot 2 maal toe). Bij de eerste resultaat (02-12-25) had ik een steatocrie van 11.9 en een Calprotectine van 7 en een negatief op bloed in mijn stoelgang. Bij mijn tweede test (02-02-26) heb ik mijn Pancreas elastase laten checken; deze was 145 en had ik een steatocrie van 2.8. Hierop heeft mijn dokter creon 10,000 voorgeschreven.
Voor de rest heb ik ook even mijn bloed getest waar de waardes normaal leken met uitzonderging van foliumzuur (3,6), Ureum (16,6) en vitamine D (14). Ook wil ik graag bij vermelden dat ik zeer regelmatig lijk glinstering op mijn stoelgang zie op mijn wc papier.
Dank bij voorbaad.5 reactiesReagerenLuca11 april 2026 om 10:03Foto in bijlage
ReagerenLuca11 april 2026 om 10:04Hopelijk dat de upload nu wel werkt
Reageren
Peter (huisarts)
11 april 2026 om 13:32Foto’s van ontlasting hebben geen meerwaarde in de diagnostiek. Als je alvleesklier het bij perioden moeilijker heeft (zonder dat er afwijkingen gevonden zijn) kun je ook een wisselende vertering zien. En dat “weerspiegelt” zich in variatie van vorm, consistentie, kleur, etc.
Reageren
Als je klachten hebt: overleg met je behandelaar!Luca11 april 2026 om 17:46Met deze waarden en uitslagen,.moet ik mij voor iets zorgen maken?
Reageren
Peter (huisarts)
12 april 2026 om 15:43Wat deze waarden betreft: enkel erg laag vit D..
Reageren
Maar het verklaart niet je klachten.