Zoeken Vraag het forum

Al even last van de darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Luca

Hallo allemaal,

ik sukkel al even met mijn darmen. Ben al meermaals op consultaties geweest bij mijn dokter, ook verschillende testen laten doen. Nu ben ik gisteren gaan slapen met pijn in de onderbuik. Wanneer ik opstond vanmorgen was dit mijn stoelgang (zie foto) hierop merk ik blekere stukken en zelf zwarte stukken.
    Wat ik gegeten heb gisteren was gewoon een klein frietje met wat videe. Dag ervoor was het pasta met tomatensaus. In de afgelopen testen heb ik getest heb vettige stoelgang (tot 2 maal toe). Bij de eerste resultaat (02-12-25) had ik een steatocrie van 11.9 en een Calprotectine van 7 en een negatief op bloed in mijn stoelgang. Bij mijn tweede test (02-02-26) heb ik mijn Pancreas elastase laten checken; deze was 145 en had ik een steatocrie van 2.8. Hierop heeft mijn dokter creon 10,000 voorgeschreven.
    Voor de rest heb ik ook even mijn bloed getest waar de waardes normaal leken met uitzonderging van foliumzuur (3,6), Ureum (16,6) en vitamine D (14). Ook wil ik graag bij vermelden dat ik zeer regelmatig lijk glinstering op mijn stoelgang zie op mijn wc papier.
    Dank bij voorbaad.

5 reacties
    Reageren
    Luca

Foto in bijlage

Reageren
    Luca

Hopelijk dat de upload nu wel werkt

Reageren
    Peter (huisarts)

Foto’s van ontlasting hebben geen meerwaarde in de diagnostiek. Als je alvleesklier het bij perioden moeilijker heeft (zonder dat er afwijkingen gevonden zijn) kun je ook een wisselende vertering zien. En dat “weerspiegelt” zich in variatie van vorm, consistentie, kleur, etc.
    Als je klachten hebt: overleg met je behandelaar!

Reageren
    Luca

Met deze waarden en uitslagen,.moet ik mij voor iets zorgen maken?

Reageren
    Peter (huisarts)

Wat deze waarden betreft: enkel erg laag vit D..
    Maar het verklaart niet je klachten.

Reageren
Reageer op: Al even last van de darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.