- M8 februari 2010 om 00:35
Hallo, ik heb sinds een tijdje last van iets raars.. Mijn ontlasting is doorgaans meestal gewoon door de week maar sinds een tijdje heb ik heel af en toe acuut diarree gepaard met krampen.. Als ik dan heb ontlast is het weg. Deze aanvallen komen vaak nog nadat ik die dag al ontlast heb op een normale manier.. De aanvallen komen vaak savonds.. Ik eet genoeg vezels en doe aan bodybuilden 4 Ã 5 x per week.. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben, nou gebeurd het wel vaker op zondags waarbij ik die nacht van zaterdag op zondag uitga en wel wat alcohol nuttig.. Kan dit ermee te maken hebben? Alvast bedankt
3 reactiesReagerenGeert8 februari 2010 om 00:39Ja, dat kan zeker een gevolg zijn van alcohol gebruik. Alcohol is een gif dat je ingewanden geen goed doet. Probeer eens een weekeinde niet te drinken en kijk dan of de klachten wegblijven, dan heb je zelf eigenlijk al de diagnose gesteld.
ReagerenL.8 februari 2010 om 00:43Maak je grbuik van stimulerende middelen voor jouw body-building? Steroïden of iets dergelijks?
Als je op top niveau sport kan een kleine verandering al ee groot effect hebben. Geert’s suggestie lijkt mij een goede: probeer eens niet te drinken.
ReagerenM8 februari 2010 om 10:36bedankt voor de reacties, en nee ik maak geen gebruik van hormonen(steroiden etc.) maar wel van extra proteines in de vorm van shakes na het trainen voor beter spierherstel. maar ik denk dat dat er niet mee te maken heeft. Het is voornamelijk na tijden dat ik overmatig alcohol heb gebruikt, dus ik zal jullie advies opvolgen en kijken wat het voor mij oplevert.
Reageren