Zoeken Vraag het forum

Chronische blindedarmontsteking?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Majo

Dochter 11 jaar, kreeg 5 weken geleden acute klachten. Het begon met buikpijn boven de navel en lusteloos. De tweede dag zakte de buikpijn naar rechtsonder, had ze diarree, misselijk, geen eetlust en koorts. De derde dag was de koorts gezakt maar de overige klachten bleven en de pijn rechtsonder werd steeds erger. In de avond lag ze te rillen en te schreeuwen van de pijn rechtsonder in haar buik. Naar de huisartsenpost gegaan, die waren overtuigd van blindedarmontsteking. Vervolgens SEH, crp was normaal. Volgende dag echo via SEH. De tip van de blindedarm was niet zichtbaar waardoor ze haar de dag erna nog een keer wilden zien om het verloop te volgen. Op die dag waren de pijnklachten alweer iets verminderd en nog steeds geen verhoogd crp, waardoor ze naar huis mocht onder voorwaarde dat we aan de bel zouden trekken bij verergering. Nu blijft ze continu pijn houden rechtsonder in de buik, hoewel die niet meer zo heftig is, is de pijn nooit verdwenen. Ze heeft ook pijn bij springen en lichte vervoerspijn. De pijn voelt stijf aan en is duidelijk aanwijsbaar steeds op dezelfde plek. Ook blijft ze erg vermoeid en ziet ontzettend bleek. En dit nu al 5 weken lang. Ze heeft wel normale eetlust en normale ontlasting. 10 dagen geleden is nog een keer een echo gedaan waar de blindedarm normaal leek maar wel prominent terminal ileum (oftewel verdikking/ontstekingsreacties aan het einde van de dunne darm die tegen de blindedarm aan ligt) op de plek waar ze pijn heeft. Crp en calprotectine wederom normaal. Zou dit toch een chronische blindedarmontsteking kunnen zijn en heeft iemand hier ervaring mee?

4 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Als ze klachten houdt: bespreek het met de chirurg. Eventueel is misschien een CT nog extra ondersteunend?
    Maar een blinde darmontsteking hoeft zeker niet altijd geopereerd te worden. Als het veel klachten geeft is het een ander verhaal..

Reageren
    Majo

Bedankt voor uw reactie. Een CT scan doen ze niet omdat ze er te jong voor is. We houden het in de gaten en trekken aan de bel als het weer erger wordt. Ik heb zelf de ervaring van een chronische blindedarmontsteking toen ik 13 jaar was en die is na een paar maanden geperforeerd. Daar zit mijj grootste zorg.

Reageren
    Karin

Heeft iemand jullie geholpen met je dochter of is zij weer hersteld? Mijn dochter heb hier ook last van. Nu al voor de derde keer in 2 jaar de tijd, dan duurt het echt 4 weken voordat zij weer hersteld is. Wij hebben ook een familie geschiedenis van geperforeerde blindedarm na een chronische ontsteking. Mijn moeder was gelukkig in het ziekenhuis toen het gebeurde maar haar opa is oveleden op 30 jaar van een geperforeerd blindedarm. Niemand die ons serious nemen, zo verschrikkelijk om mijn kind zo te zien. Is er een ziekenhuis in Nederland die hier wel ondersoek in doen waar wij naartoe kunnen, of moeten wij naar het buitenland?

Reageren
    Anoniem

Hi, ik ervaar nu exact hetzelfde. Blijk ook een chronische blindedarm(ontsteking) te hebben waardoor door de ontsteking ook een deel van de dunnedarm ontstoken raakte. Kreeg flinke antibioticakuur, maar daarna helaas, minder heftig, de klachten bleven. Nu wordt de blindedarm gelukkig alsnog verwijderd, ik hoop heel snel.
    Sterkte!

Reageren
Reageer op: Chronische blindedarmontsteking?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.