Zoeken Vraag het forum

Chronische Blinde darm ontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jaap

Beste Allemaal,
    Al sinds Februari 2017 loop ik met pijn in mijn rechteronderbuik, omdat ik het de eerste dagen al niet vertrouwde ben ik naar de huisarts gegaan en heb mijn verhaal gedaan. Deze verdacht mij van een blinde darm ontsteking en stuurde mij Naar de SEH. Daar heb ik een bloed en urine onderzoek gehad en dit was allemaal goed, mijn klachten waren ook niet zo erg als je vaak ziet met een appendicitis. Ze hebben toch een echo gemaakt maar hierop was niks te zien behalve vergrootte lymfklieren in de rechter onderbuik, nu dachten ze dat dit de klachten gaf en kon ik naar huis. Nu zijn we ondertussen bijna 1,5 jaar verder en heb ik nog elke dag een zeurend maar ook stekend gevoel in de rechter onderbuik. De dokters weten niet wat ze ermee moeten en ook in het bloed, urine en de ontlasting is niks geks of afwijkends te zien. Ook een echo laat niks zien.

Ik ben radeloos.. en mijn vraag; hoe wordt een chronische blinde darm ontsteking geconstateerd als dit het zou kunnen zijn?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Doormiddel van een echo en bloedonderzoek. Soms door een kijkoperatie

Reageren
    Catootje

Wat het zal een arts moeten beoordelen. In elk geval spelen bij veel gezondheidsklachten het voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol. Verder soms candida, een slechte darmflora enz. Wat je darmen, ook je blindedarm, betreft is het beter om gehurkt te toiletteren. Een wc-krukje, zoals de squatty potty, bootst dit na. Naast doktersbezoek zou je nog advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.

Reageren
    Catootje

Zelf nu trouwens bij een osteopaat voor buikklachten. Kan natuurlijk niet in jouw buik kijken of dat bij jouw klachten past.

Reageren
    Aurelie

Hi Jaap,

Lang geleden jouw bericht maar ik heb exact hetzelfde en kom niet verder. Is er bij jou uiteindelijk iets uitgekomen?

Reageren
Reageer op: Chronische Blinde darm ontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.