Zoeken Vraag het forum

Vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jonas

Beste,

Over enkele maanden heen (8-10) heb ik reeds 3x last van diarree. Vaak duurt dit 1 dag tot 2 weken. Ik ben hiervoor reeds bij de huisarts geweest die een ontlastingsonderzoek heeft uitgevoerd. Hier ij was de calprotectine iets verhoogd (71), de laatste keer was deze perfect binnen de grens. Ook werd er geen bloed gedetecteerd.

Ook nu heb ik terugkerend last hiervan. De symptomen die ik vooral ervaar: ontlasting s’morgens is oké (soms een wat plattere structuur) maar ik merk regelmatig onverteerd voedsel én ook merk ik dat er veel kleine zwarte/donkerrode puntjes of vlekjes te zien zijn (maar over het algemeen is de ontlasting zeer lichtbruin-groen tot donkerbruin). Wat kunnen deze puntjes zijn? Ik merk geen zichtbaar bloed of zwarte ontlasting. Ook merk ik een af en toe een zeer oppervlakkige buikpijn/krampen die zeker niet lang duren (soms eens 1 tot 2 u, dan terug een hele tijd niet).
    Vaak heb ik ook een uitgesproken hongergevoel, hoeveelheid dat ik eet lijkt normaal en mn gewicht blijft al jaren gelijk (55,5kg).

Er is crohn in de familie (moeder en broer).

Ik maak me ernstige zorgen dat dit iets héél erg is maar ik lees ook veel over PDS. Ik heb het gevoel dat mn darmen gevoeliger zijn dan anderen. Toch wil ik ergens deze geruststelling. In welke mate lijken deze symptomen ernstig?

Ik heb reeds een afspraak eind januari bij een etroloog voor dit verder te bekijken maar maak me toch al ernstige zorgen

Misschien interessant:
    Er is 1j geleden in m’n bloed verhoogde waarden alvleesklier aangetoont waarna een echo is gedaan, de alvleesklier was licht ontstoken, alles van de abdomenecho was nadien oké. 6m geleden controleecho was ook oké.

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Als ik eea zo hoor is een MDL artsen mening/ onderzoek misschien toch wel op zijn plaats?
    Overleg maar met je huisarts!

Reageren
    Jonas

Is er kans op kanker? Ik zie laatste dagen terug veel onverteerde deeltjes en beetje zwart hier en daar. Lijkt op velletjes.

Of eerder PDS?

Reageren
Reageer op: Vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.