Zoeken Vraag het forum

Bloed gespuugd en bloed poepen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eddy

Gister enorme buikkramp gekregen tegen het middag uur, uit het niets. Die dag nog niks gegeten, ik ga om 13:00 op bed liggen nog geen 2 minuten later kots ik me hele gal leeg.

Ben gaan douchen, de kots opgeruimd en toen moest ik weer kotsen > bloed.

Alles herhaald, opgeruimd, weer gedouched en met pijn in me buik op bed gaan liggen. Hele erger ijzer smaak en lucht in mijn adem.

Rond 14:00 heb ik me toch aandrang om naar het toilet te gaan, ik ga zitten, en zonder iets te doen spuit ik het hele toilet onder het bloed.

14:30 spoedeisendehulp gebeld, ik heb op dit moment rillingen, zweet als nooit tevoren, koud warm en moet weer naar het toilet al bellende met een assistente. Dit maal nog meer bloed.

Ik word helemaal niet lekker, heb mijn zus gebeld die heeft me naar het ziekenhuis gebracht.

Kleine onderzoekjes, vingertje in de anus, drukken op me buik, bloeddduk gemeten en me temp. Geen koorts bloeddrhk 110/80. Niks geks volgens de dokter en naar huis gestuurd onder het mom word het erger kom dan terug.

Gister niet meer durven “poepen”. Dus vanmorgen naar het toilet, grote angst voor weer een pot vol helder rood bloed. Maar dat was niet zo, nu is het donkerbruine diarree met enkele bloed spetters erbij. En het bloed is donkerder.

Nu weet ik niet wat ik moet doen, het is niet erger geworden in tegendeel, maar echt goed lijkt het mij ook niet.

Ben iemand die niet snel naad de dokter gaat.

Wat is wijsheid, nog even aankijken?

Edit kan maar 1 foto toevoegen zo blijkt, dit was de ontlasting van vanmorgen, wat gister nog 2x helder rood bloed zonder poep was.

4 reacties
    Reageren
    Eddy

Gister heb ik 2x dit “gepoept”:

Reageren
    Eddy

Zojuist weer aandrang gehad tot het toilet,
    Was bang voor een bloedpot, maar niets is minder waar (zie foto laatste ontlasting 10min geleden),

Het lijkt minder te worden, en er lijkt hier zelfs geen bloed aanwezig te zijn. Wel nog vreselijke pijnscheuten in me buik zo af en toe.

Ontlasting lijkt ook erg donker, maar donker rode of rode sporen lijken er niet echt in te zitten.

Aangezien het duidelijk minder is dan gister, lijkt het mij niet dat ik vandaag de arts hoef te bellen? Mijn vriendin vind dat ik me verder moet laten onderzoeken, het lietst vandaag nog. Maar zolang het minder word, is daar niet echt reden toe of?

Reageren
    Peter (huisarts)

Als er een bloeding is in de (dikke) darm is, kan dat ook weer stoppen. Als het bloedverlies stopt is er ook geen spoed reden. Het lijkt mij ook dat je dat moet laten nakijken, maar een darmonderzoek wordt niet in het weekend verricht..
    Het kan een bloeding uit een poliep of (inwendige) aambei zijn. Als je veel meer pijn zou krijgen is dat een andere reden om weer te bellen.

Reageren
    Eddy

Bedankt voor je antwoord Peter.

Even terug komend op bovenstaande;

Op enkele buikkrampen en een opgeblazen gevoel na lijkt alles weer prima te gaan. De ontlasting is deels drol bestaande uit normale kleur en nog lichtgekleurde diarree.

Er is nergens meer bloed te zien.

Nu komt het volgende;

Vandaag voor de spiegel zag ik rechts ten opzichte van links een bult of dikkere huid zitten onder mijn rechterbuik, eigenlijk over de heupbot heen (heupkop?). Het is zo’n cm hoog en 4cm lang. Heel zacht, het lijkt net vet. Als ik er op druk verdwijnt het em het doet geen pijn, maar als ik het loslaat zit het er meteen weer.

Ik ben laatste 3 maanden 22kg afgevallen (van 121 naar 99) dus het kan ook gewoon nog vet zijn, maar links zit het niet.

In combinatie met de pijnen in me maag die ik ervaar zou dit kunnen wijzen op een liesbreuk oid? Of zou je bij een breuk ook wel pijn op die plaats moeten hebben? En zit de heupkom niet te hoog voor een liesbreuk? Heb geen pijn in de liezen of ballen in ieder geval..

Hoor het graag.

Reageren
Reageer op: Bloed gespuugd en bloed poepen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.