Zoeken Vraag het forum

Zeurende pijn verschillende plaatsen buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robbert

Ik heb verschillende klachten en zat me ook af te vragen waar dit vandaan kwam.

Op verschillende plekken op de buik, heb ik soms last van een zeurende pijn. De pijn is er nog altijd en wisselt ook van plekken. Dan is het rechtsboven in de buik, dan kan het weer in de rechter flank of rug zijn. Is het rechtsonder in de buik of zit het links van de buik. Heel erg verschillend dus.

De ontlasting daarin tegen is ook erg verschillend. Dan zijn het konijnen keutels, dan dunne platte worsten of weer even diarree. Heel soms is het een dikkere klonterige worst.

Ik moet ook echt veel moeite doen om er iets uit te krijgen. Meestal na het drinken van een glas water komt het er vanzelf uit.

Als ik eenmaal flink heb kunnen poepen, zijn alle overige klachten ook weer weg.

Zo ervaarde ik dat ik na het poepen vrijwel geen hoofdpijn, druk op m’n neus, hoofd en ogen had. De zenuwen van de ogen waren hierna ook minder geprikkeld. M’n lippen waren ook minder droog.

Het voelt dus alsof er een verstopping is, die ook tegen een ader of zenuw aan duwt. Ik merk namelijk na 3 tot 4 uur als ik flink gepoept heb, m’n klachten van de zeurende pijn in de buik toenemen en ik druk op de borst krijg, soms voelt het als druk op het hart en de overige klachten nemen dan ook.

Ik hierbij ook last van spierpijn, die komt en die gaat.

Ik ben op dit moment dan ook een beetje radeloos wat het kan zijn. Bloedwaarden waren namelijk goed.

Zoals gezegd voel ik me zowel fysiek als mentaal een heel stuk beter als ik flink heb kunnen poepen. Na het poepen merk je ook echt meteen dat er een verlossing is en zijn de klachten weg, maar voel je de klacht heel langzaam weer opbouwen.

Wat overigens ook opvallend was, is dat mijn eten soms niet goed verteert lijkt te worden.

Buiten de pijn bij de spieren die ook erg wisselend is, heb ik niet extreem veel pijn. Het is voornamelijk meer vervelend en enorm lastig.

Belangrijk om te delen is dat ik ook een tijdje maagbeschermers heb geslikt, waarna ik ermee gestopt ben omdat de vermoeidheid enorm toe nam.

Ik heb dan ook een avond gehad waarbij m’n hele zenuwstelsel compleet van slag was en alles zat te branden, tintelen of zat te jeuken. Hierna ben ik gestopt met het nemen van de maagbeschermers.

In de bijlage heb ik foto’s toegevoegd van de ontlasting.

3 reacties
    Reageren
    Robbert

Tweede foto

Reageren
    Peter (huisarts)

Buikklachten zoals jij beschrijft kunnen een soort kramp geven waardoor je hoofdpijn en stress gevoel kunt ervaren. Je darmen werken dus niet “soepel” . Dat is een serieus probleem waarbij je ook serieus lichamelijk onderzoek moet doen om eea aan lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Voordat je tot een diagnose kunt komen. En daarbij passende behandeling.. in de tussentijd kan een licht laxeermiddel of zakjes met vezels misschien wel een ( tijdelijke) verlichting geven. Overleg met je huisarts. De foto’s leveren geen meerwaarde!

Reageren
    An

Dit heb ik ook ,ik moet naar de prodoloog klieniek overloop diarre,verstopping .

Reageren
Reageer op: Zeurende pijn verschillende plaatsen buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.