- Roelinda9 september 2025 om 14:54
Goedemiddag, nu in de laatste fase van de behandeling nog 2 wk zonder maagbescherming en dan opnieuw ontlasting onderzoek. Wat een hel deze behandeling ik was behoorlijk slecht van de antibiotica kuur maar ook daarna. Nu ervaar ik vooral dat ik heel weinig kan eten, alleen maar water en thee drink, ik heel snel enorm vol zit van eten en mezelf totaal niet meer in eten herken.
Is dat normaal of hoort dat erbij ? En wordt het ooit nog normaal?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
10 september 2025 om 11:21Komt veel voor, maar is ook niet gek bij zo’n lading medicatie…
Reageren
De antibiotica kunnen je darmflora makkelijk verstoren en daardoor je maag/darmklachten veroorzaken. Als je gestopt bent met de antibiotica zou je 1 of 2 weken herstel-darmflora therapie kunnen gaan proberen met ” pro-biotica”. Dat zijn tabl./zakjes met goede bacterieculturen die je kunt innemen en je zo een goede , nieuwe darmflora in je darm kunt “zaaien”..met herstel van de zo onmisbare bacterieen in de darm!
is vrije verkoop. Zorg wel dat je een middel kiest met veel verschillende bacteriestammen bv 8- 12 verschillende stammen.
Dus je komt niet uit met enkel 1 of 2x daags een joghurtje (met enkel 1 stam).