- Jan van rijnsburg25 januari 2017 om 19:34
Hallo vraagje voor Tandor of andere die dit weten , ik kamp al heel lang met pijn boven mijn navel zowel links en rechts erboven, ik heb onlangs allen testen wel gehad behalve dat er geen biopt is afgenomen 8 maanden terug bij een maag en darmonderzoek, en ik zit nu sterk eraan te denken dat ik de Helicobacter Pylori heb , er is dus zojuist ontlasting van me in ontvangst genomen en ik wil graag weten hoe betrouwbaar deze test is ? Ik zit ook al een week aan de antibiotica voor een parasiet. Dit zijn mijn lijst me klachten : zware constipatie en dus flank en rugpijn,pijn dus boven mijn navel met vreemde steekjes richting Mn ribben en borst, onverklaarbare koude rillingen, gevoel van ziek zijn zonder koorts, winderigheid en veel boeren, pijn na het eten of juist dat de pijn weg is na het eten, kortademig en soms slikproblemen.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 20:34Als er een gastroscopie is gedaan, zou de helicobacter eigenlijk gevonden moeten zijn.
Was er eerder een parasiet gevonden dat je daar een kuur voor hebt?
Doe ook eens even de test op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenJan van Rijnsburg25 januari 2017 om 20:40Alleen via een biopt las ik dat deze bacterie kan worden opgespoord wat ze niet gedaan hadden.
Ja clioquinol tegen D.fragilis een half jaar terug , en nu metronidazol van de B.hominis die sinds kort is gevonden in mijn ontlasting.
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 21:06Jan van Rijnsburg27 januari 2017 om 08:22Excuses voor de late reactie die test kwam uit op 44. Nog een vraagje ; heeft de antibiotica “metranidozol” enig invloed op een ontlasting onderzoek ? Iets wat ik hier en daar lees is dat je een paar weken mee moet stoppen voordat jeje ontlasting inlevert?? Bedankt Tandor
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2017 om 12:56Je hebt in ieder geval ook klachten door hyperventilatie. Kijk maar eens in onderstaande link.
De kuren kunnen inderdaad invloed hebben op het ontlastingsonderzoek. Een test zou dan vals negatief kunnen zijn.
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html
ReagerenJan van Rijnsburg27 januari 2017 om 18:35Toch is de bacterie aangetroffen na een jaar met een hele zware strijd dat het allenmaal psychisch was door mensen om me heen en dokters etc.
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2017 om 18:51Daarom schreef ik eerder ook dat het dan  niet zo raar is dat je klachten hebt. Maar naast de klachten door de bacteriële infectie, heb je dus ook nog klachten die door de hyperventilatie veroorzaakt kunnen worden. Maar aan die klachten is wel wat te doen. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen. Dan raak je in ieder geval de klachten die door hyperventilatie worden veroorzaakt alvast kwijt.
Reageren