Zoeken Vraag het forum

Helicobacter pylori

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan van rijnsburg

Hallo vraagje voor Tandor of andere die dit weten , ik kamp al heel lang met pijn boven mijn navel zowel links en rechts erboven, ik heb onlangs allen testen wel gehad behalve dat er geen biopt is afgenomen 8 maanden terug bij een maag en darmonderzoek, en ik zit nu sterk eraan te denken dat ik de Helicobacter Pylori heb , er is dus zojuist ontlasting van me in ontvangst genomen en ik wil graag weten hoe betrouwbaar deze test is ? Ik zit ook al een week aan de antibiotica voor een parasiet. Dit zijn mijn lijst me klachten : zware constipatie en dus flank en rugpijn,pijn dus boven mijn navel met vreemde steekjes richting Mn ribben en borst, onverklaarbare koude rillingen, gevoel van ziek zijn zonder koorts, winderigheid en veel boeren, pijn na het eten of juist dat de pijn weg is na het eten, kortademig en soms slikproblemen.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als er een gastroscopie is gedaan, zou de helicobacter eigenlijk gevonden moeten zijn.

Was er eerder een parasiet gevonden dat je daar een kuur voor hebt?

Doe ook eens even de test op:

http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Jan van Rijnsburg

Alleen via een biopt las ik dat deze bacterie kan worden opgespoord wat ze niet gedaan hadden.

Ja clioquinol tegen D.fragilis een half jaar terug , en nu metronidazol van de B.hominis die sinds kort is gevonden in mijn ontlasting.

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar dan is het niet raar dat je klachten hebt…..

Heb je de test ook al gedaan?

Reageren
    Jan van Rijnsburg

Excuses voor de late reactie die test kwam uit op 44. Nog een vraagje ; heeft de antibiotica “metranidozol” enig invloed op een ontlasting onderzoek ? Iets wat ik hier en daar lees is dat je een paar weken mee moet stoppen voordat jeje ontlasting inlevert?? Bedankt Tandor

Reageren
    John (moderator)

Je hebt in ieder geval ook klachten door hyperventilatie. Kijk maar eens in onderstaande link.

De kuren kunnen inderdaad invloed hebben op het ontlastingsonderzoek. Een test zou dan vals negatief kunnen zijn.

http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
    Jan van Rijnsburg

Toch is de bacterie aangetroffen na een  jaar met een hele zware strijd dat het allenmaal psychisch was door mensen om me heen en dokters etc.

Reageren
    John (moderator)

Daarom schreef ik eerder ook dat het dan  niet zo raar is dat je klachten hebt. Maar naast de klachten door de bacteriële infectie, heb je dus ook nog klachten die door de hyperventilatie veroorzaakt kunnen worden. Maar aan die klachten is wel wat te doen. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen. Dan raak je in ieder geval de klachten die door hyperventilatie worden veroorzaakt alvast kwijt.

Reageren
Reageer op: Helicobacter pylori
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.