Zoeken Vraag het forum

Is dit bloed?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Is dit bloed?? Ik heb wel eens wat slijm bij mijn ontlasting maar alleen als het harde ontlasting is. Het bloed zit nooit in mijn ontlasting.

17 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hier nog een andere foto

Reageren
    Anoniem

Of is dit gwn een kleur wat slijm kan zijn?

Reageren
    DJ

Denk slijm met mss wat bloed, bij mij was dit een aambei.

Reageren
    Anoniem

Kan dit ook iets ernstigs zijn? Ik ben 21…

Reageren
    DJ

Dat kan ik niet zeggen, ga naar huisarts en laat hem voelen, indien geen aambei, calpro meten.

Reageren
    Anoniem

Kan het ook van een wondje zijn? Aangezien ik dit alleen heb bij harde ontlasting?

Reageren
    Anoniem

Ik dacht altijd dat bij die ernstige ziekte het bloed in de ontlasting zit… Ik kan dit ook moeilijk uitvegen. Ik ben al eens eerder bij de dokter geweest voor dit en die maakte zich geen zorgen en heeft mij toen onderzocht….

Reageren
    John (moderator)

Harde ontlasting ( die kan kleine scheurtjes veroorzaken) en aambeien kunnen voor oppervlakkig bloed zorgen.

Reageren
    Anoniem

Maar kan dat hier door komen?

Reageren
    Dj

Er zit ook slijm bij natuurlijk. Zou gewoon naar dokter gaan, moeten kijken voor aambei. Bloed kan van zoveel komen.

Reageren
    Anoniem

Maar is dit een symptoom van iets ernstigs? Of ziet dat er heel anders uit

Reageren
    Anoniem

Want op internet staat duidelijk, dat als er bloed in de ontlasting komt, dat dat vanuit de darmen komt. Ik heb geen bloed in mijn ontlasting en gewoon normale ontlasting.

Reageren
    DJ

Er is wel bloed en slijm maar ik zou niet panikeren, ga gewoon naar die huisarts. Ik heb het ook allemaal meegemaakt.

Reageren
    John (moderator)

Lees nou zelf eens wat je schrijft:
    Want op internet staat duidelijk, dat als er bloed in de ontlasting komt, dat dat vanuit de darmen komt. Ik heb geen bloed in mijn ontlasting en gewoon normale ontlasting.

Je hebt geen bloed in de ontlasting

Reageren
Reageer op: Is dit bloed?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.