Sinds een aantal weken heb ik veel darmklachten. Veranderd ontlastingspatroon, vaak kramp aanvallen met diarree. Soms met slijm. Calprotectine is 102. De mdl vind het niet nodig om een scopie te doen omdat ik deze jaren terug al heb gehad. Ik maak me echter veel zorgen..
Er is geen PDS vastgesteld?
Daar hebben ze niks over gezegd. Al verwacht ik wel dat ze dat denken aangezien me doorsturen naar een diëtist. Ik vind mijn klachten wel heftig voor pds. En mijn calpro is verhoogd. Ik baal dat ze geen nieuwe scopie willen doen aangezien de laatste jaren terug was.. ondertussen durf ik het huis niet meer uit
Een scopie is geen onschuldig onderzoek. En dat wordt dus niet zomaar gedaan als daar geen echte reden voor is. En je calprotectine waarde is dat eigenlijk niet. Maar dat zou je dan nog een keer met de MDL arts moeten bespreken. Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat je binnen 2 jaar plotseling darmkanker gaat ontwikkelen. Je klachten passen overigens wel goed bij PDS
Als ik kijk naar de afgelopen week:
Vrijdagavond kreeg ik ineens enorme darmkrampen en moest ik elk half uur naar de wc, ontlasting is dan waterdun. Ik voel me dan ziek, veel buikpijn en geen honger. Vanaf zondag weer "normale" ontlasting 1x per daags en voel ik me weer fitter. Wel maken mijn darmen continu geluid en voelt mijn buik opgeblazen op. Sochtends ook vaak buikpijn als ik wakker wordt. Vandaag eigenlijk al een aantal keren het gevoel gehad dat ik naar de wc moet maar daar kwam toen niks. Tot ik net weer krampen kreeg en wederom waterdunne ontlasting heb.. ik ben zo moe en zo klaar met dit alles.. coloscopie was in 2021.. daar kwam niet veel uit ( iig geen poliepen) ik weer nier meer wat te doen. Ik heb morgen een bruiloft maar ik durf nergens heen.