- Ik5 juli 2024 om 07:05
Hoi leden,
Ik maak mij erge zorgen, wat zou dit kunnen zijn pds, ziekte van crohn, kanker ?
Calprotectine waarde 83
occult bloed postief.Ik wordt opgeroepen voor colscopie
Maar duurt zo lang…12 reactiesReagerenSuus5 juli 2024 om 09:05Je kunt daar beter niet over speculeren, dat levert alleen maar onrust op.
Reageren
Als er zonder verder onderzoek een oorzaak benoemd zou kunnen worden, had je arts dat gedaan.
Die kan dat niet, dan kun je beter ook niet mensen op een forum laten “gokken” , want meer is opnoemen van mogelijke oorzaken niet.
Verhoogde calprotectine duidt op een ontsteking, occult bloed kan verschillende oorzaken hebben.
Meer kun je er helaas niet over zeggen tot er verder onderzoek is gedaan.I5 juli 2024 om 13:57Bij darmkanker is toch calprotectine altijd erg verhoogd?
Reageren
Bij mij is het ligt verhoogd?
Weten jullie dat?John (moderator)
5 juli 2024 om 21:27Je zult toch echt even het onderzoek moeten afwachten
ReagerenIk6 juli 2024 om 09:14Ja dat ga ik zeker doen!
Reageren
Het gekke is heb zelf geen bloedarmoede.
Ik overigens een vrouw van 28 jaarSuus6 juli 2024 om 09:26Een ontsteking hoeft ook niet met bloedarmoede samen te gaan
ReagerenIk6 juli 2024 om 11:08omdat er occult bloed is gevonden, dan neem ik aan dat je ook lage ijzergehalte moet hebben.
Reageren
Kan het misschien scheurtje zijn rondom anus ? Geef dat ook positief occult?Suus6 juli 2024 om 11:18Een laag ijzergehalte krijg pas als je regelmatig, langdurig of hevig bloedt.
Reageren
Dat hoeft dus niet samen te gaan.
Je zult toch het onderzoek af moeten wachten, speculeren over vanalles is niet zinvol en ook niet helpend, maar zorgt wel voor onrust.John (moderator)
6 juli 2024 om 17:20Een anusscheurtje geeft doorgaans geen occult bloed
ReagerenIk6 juli 2024 om 17:22En aanbeien?? Ik heb zojuist gekeken en ik zie dat ik aanbeien heb. Inwendige aanbeien
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2024 om 17:29Dat zou eventueel kunnen
ReagerenIk7 juli 2024 om 16:20Ik ben hier erg van geschrokken?
Reageren
Dit zag ik zojuist bij mij onlasting ?John (moderator)
7 juli 2024 om 20:18Waarschijnlijk iets roods dat je hebt gegeten.. Als je er ongerust over bent ga er dan mee naar de huisarts
Reageren