Zoeken Vraag het forum

Prikkelbare darm: herkennen jullie dit?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Patiënt x

Herkennen jullie zich hierin? Om de zoveel tijd – om de 3 weken ongeveer – overvalt mij een soort vermoeidheid, ongemakkelijkheid. Bijkomend komt daar élke keer een gevoel bij alsof ik naar toilet moet, wat meestal niet het geval is. Maar heel vaak voel ik me toch ongemakkelijk richting mijn sluitspier.

In september 2023 heb ik een soort darminfectie opgelopen in het buitenland, en niet veel later zijn de symptomen begonnen. Nadat ik bij de huisarts positief testte op Blastocystis spp, ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar volgen ze mij momenteel op en neem ik voortdurend (andere) medicatie, maar mijn klachten komen steeds terug.

Ik heb soms een opgezwollen buik, en vaak ook last van winderigheid. Maar is niet zo dat ik harde buikkrampen heb. Mijn symptoom is in de eerste plaats: vermoeidheid en ongemakkelijk gevoel onderaan.

Als ik de verhalen hier lees, herken ik me soms in PDS. Maar toch vraag ik me af of anderen zich (deels) herkennen in mijn verhaal?

Reageer op: Prikkelbare darm: herkennen jullie dit?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.