Na aambei elke paar dagen"/> Na aambei elke paar dagen nieuwe zwelling - Medische Forum - Dokter.nl

Na aambei elke paar dagen nieuwe zwelling

3 weken geleden kreeg ik last van een pijnlijke zwelling net boven mijn anus, paracetamol en ibuprofen hielpen niet meer tegen de pijn. Toen ik hiermee bij de dokter kwam zei deze dat het een uitwendige aambei was, kreeg ik nieuwe medicatie en het zou vanzelf beteren.
    ‘S avonds ging ik kapot van de pijn en ben ik naar het spoed gegaan, hier zeiden ze ook dat het een uitwendige aambei was maar ze konden pas 3 dagen later een afspraak maken bij een chirurg en nu openhalen had geen nut want er zat geen bloedklonter in.
    Weer naar huis gestuurd met onwijs veel pijn, nog heel de nacht afgezien en ‘s ochtends bij het naar het toilet gaan sprong de aambei vanzelf kapot.
    De pijn was direct een pak minder en de zwelling nam af.
    3 dagen lang bleef het bloeden en daarna stopte het.
    Sindsdien gaat het al 3x hetzelfde; de zwelling neemt volledig af en ik denk er vanaf te zijn en na 2-3 dagen komt er ‘s avonds plots een nieuwe, pijnlijke zwelling die vervolgens dezelfde avond nog kapot springt en waar een hoop etter uit komt.
    Dan neemt de pijn en zwelling weer af om na 2-3 dagen weer terug te komen en weer kapot te springen met verlies van etter.. Zo is het al 3x gegaan..

Is het dan toch geen aambei? Is het een abces of een fistel?

Reageer

Ik ga er sowieso vanavond mee langs de dokter maar wou alvast eens een mening horen.

Reageer

Ik denk dat je beter het onderzoek bij je huisarts af kunt wachten, hier kan niemand zien wat je precies bedoelt en hier zijn ook geen artsen.
    Mijn gedachte gaat naar een fistel, aangezien je over open knappen en pus schrijft. Maar nogmaals, hier zijn geen artsen en het idee is gebaseerd op wat je omschrijft, niet op onderzoek.

Reageer

Volgens internet lijkt het inderdaad een fistel te zijn..

volgens internet volgt er dan ook sowieso een operatie, klopt dit?

valt het niet te bestrijden met antibiotica oid? Zolang de zwelling er niet is heb ik praktisch geen last, het is enkel de avond dat het zwelt, voor het openspringt, dat het pijnlijk is..

Reageer

Een aambei dus. Maar het kan ontstoken zijn. Ga ermee naar de dokter dus

Reageer

Volgens de HA dan toch geen fistel maar wel een ontstoken aambei.
    Antibiotica en een nieuwe zalf moeten het oplossen, de TriAnal mocht ik niet meer gebruiken aangezien deze het zelfs kon erger maken.

Reageer

Ondertussen weer een week verder en bezig met de laatste dag antibiotica.
    De zwelling blijft telkens zo goed als weggaan en dan denk ik echt dat ik er vanaf ben, maar telkens zwelt het dan plots weer heel hard op, is het pijnlijk voor een uurtje of 2, om vervolgens weer met wat vocht/pusverlies te ontzwellen..

Is het normaal dat het herstel zo lang duurt?
    Hier een foto juist voor het moment dat de zwelling weer afnam..

Attachments:
    Reageer

Vraag een verwijzing voor de proctoloog as de kuur klaar is en laat er dan iets aan doen

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Iets aan laten doen? Bedoel je een operatie?

Zal het nu niet meer vanzelf weggaan dan?

Reageer

Je kunt er heel lang last van blijven houden en soms gaan ze idd niet meer vanzelf weg

Reageer
Reageer op: Na aambei elke paar dagen nieuwe zwelling
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif