Hallo,
Sinds 2 maanden heb ik een veranderd ontlasting patroon. Na een soort aanval van extreme buikkramp / diarree /flauwvallen is het sindsdien nooit meer normaal geweest. Ik moet nu meerdere keren per dag en het is diarree tot net vast van structuur. Echt normale ontlasting is op 1 hand te tellen.
Bij de huisarts geweest en moest de calprotectine laten checken. Dit was 450. Nu moet ik volgende week weer ontlasting inleveren. Nu maak ik me alleen druk en vraag ik me af wat voor opties er exact zijn met deze verhoogde waarde. Aan wat voor dingen moet je hiermee denken?
Hoi,
Voor je de uitslag hebt,moet je helemaal nergens aan denken.
Dat geeft alleen maar onnodige stress.
En exacte opties zijn er al helemaal niet te benoemen.
Je huisarts kan je aan de hand van het nieuwe onderzoek betere informatie geven, gebaseerd op de onderzoeken.
De waarde wijst op een ontsteking, maar hoe wat is aan een arts te onderzoeken en met je te bespreken.
Hoi Suus,
Bedankt voor je reactie maar aan "nergens aan denken" heb ik niks. Mensen piekeren toch wel dus dan heb ik meer aan een antwoord met wat de opties zijn dan aan jouw antwoord, met alle respect.
Ik hoop op een antwoord van John.
Fijne zondag.
Ik kan ook wel allerlei dingen op gaan noemen hoor,maar dat doe ik niet.
Waarom zou ik iemand onnodig ongerust maken?
Dat je er over piekert,snap ik.
Maar ik ga je ongerustheid niet verder voeden.
Dat doe je zelf waarschijnlijk wel door te googlen en met wat je al gevonden hebt,zou je mijn antwoord ook moeten kunnen begrijpen.
De waarde duidt op een ontsteking, meer kun je er niet over zeggen.
Er is onderzoek nodig om te bepalen waar en wat voor ontsteking en wat het veroorzaakt.
En ik denk dat John zich wel aan sluit bij dit antwoord, die is over het algemeen ook niet zo van het "natte vinger werk", om het zo maar te noemen.
Ik vraag om feiten wat het zou kunnen zijn ipv googelen. Als je iets googelt krijg je je doodvonnis dus daar doe ik niet aan. Vandaar dat ik graag de feiten op een rij zou krijgen van een zorgprofessional zoals John.
Wat is jouw beroepsachtergrond eigenlijk in de medische wereld als ik vragen mag? Zie jou niet in het rijtje staan op deze site.
Feiten kun je pas geven als je onderzoeksuitslagen hebt......
Je hoeft niet "in het rijtje" te staan om vragen te mogen of kunnen beantwoorden.
Op jou vraag reageerde ik als "ervaringsdeskundige", mijn vader heeft darmkanker gehad.
(Soms heeft een ervaringsdeskundige net zo veel of misschien wel meer kennis over een onderwerp dan een zorgprofessional, aangezien zorgprofessional een zeer breed begrip is.)
Ik kan er helaas niet veel meer over zeggen dan Suus al deed, het zou kunnen wijzen op een mogelijke passieve of actieve ontsteking ( IBD) in de darm. En dat zou dan verder onderzocht moeten worden. Daarom moet je dan dus ook nog een keer ontlasting inleveren om te kijken hoe de waarde dan is. Aan de hand daarvan zal worden bepaald of er verder onderzoek in de vorm van een coloscopie gedaan moet worden.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb ook last van darmklachten. Vooral van veel windjes en veel boeren. Calprotectine is in dit halfjaar 4x gemeten. De waardes hiervan waren 84, 67, 57 en vandaag is er 120 gemeten. Moet ik mij hier zorgen om maken. Er wordt telkens niks gevonden bij mij terwijl mijn klachten niet minder zijn geworden. Wat moet ik doen? Om een colonscopie vragen?