- rem842 april 2023 om 11:29
Hallo,
Ik heb al geruime tijd erg voor jeuk bij de anus, vooral in de avond of na stoelgang.
Ik heb de afgelopen tijd veel gekrabbeld, het voelt dan zo goed dat je er kippenvel van krijgt.
Nu ben ik ik toch wel bang geworden dat er iets ergs aan de hand is, is er wat op de fotos te zien wat op “een erge” ziekte kan duiden?
4 reactiesReagerenFdv2 april 2023 om 11:41Dat kippenvel herken ik,
Reageren
Elke stap die je zet krijg je weer kippenvel van.
Ik krab ook, soms tot bloedens toe. En dan vooral het gebied er omheen.
Ik smeer al een poosje met sudocreme en laatst van de huis arts een sterker zalfje gekregen en dit lijkt wel aardig te werken.
Even langs de huisarts gaan joh als je er langere tijd last van hebtrem844 april 2023 om 17:45Ziet dit eruit als eczeem of anale intra-epitheliale neoplasie (AIN)?
ReagerenTommy16 augustus 2025 om 12:25Zoiets had ik ook vanaf mijn 20e tot 36. Op een gegeven moment altijd bloed bij afvegen. Was toen bang voor anale kanker door altijd openkrabben en zo. Dus ik ging naar dokter en die had een diagnose, maar toen wou ik toch naar een huisarts en die had weer een andere diagnose (lichen planus of zo?)+ zalf. Die zei, de huid is dik. Toen ging ik naar mdl arts en die zei juist de huid is heel dun, doe er sudocreme op.
Reageren
Uiteindelijk ging ik googlen en kwam ik op een forum van mensen die herstelden van anuskanker en zo en die fohnden hun achterste en depten met doeken en toen vond ik een oplossing die al 2 jaar prima werkt voor mij:
Douche sochtends, maak een kommetje met je handen zodat je bilspleet in een badje van warm water is. Of douche bilspleet met afneembare douche. Zorg dat je een aparte handdoek heb om je bilspleet mee af te drogen. Alleen maar eventjes deppen. Niet wrijven!
Die eerste weken helpt helpt het ook om naakt met je benen omhoog op bed te liggen voor een kwartier per dag. Voel maar eens hoe droog die huid weer kan worden. Ga nooit meer krabben! Hoe groot de verleiding ook is, houd het nog even vol tot de jeuk weg is.
Als je poept en je moet vaker dan 5 keer afvegen. Stop gewoon en veeg een uur later af.(Dan maar niet brandschoon) Je darmen maken wel vocht aan waardoor het een uur later in 1 wipe kan. Je hebt verder geen zalfjes of middeltjes nodig. Alles is hersteld bij mij na een leven van jeuk.K27 augustus 2025 om 23:17Hey, dank voor het delen van jou verhaal. Hoe is het herstel bij jou verlopen? Heeft het lang geduurd voordat je echt resultaat zag? Ik denk namelijk dat ik van hetzelfde last heb en ben vooral bang voor de sporen/littekens die het achter zou laten.
Reageren