Zoeken Vraag het forum

Extreem jeukende anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Winston1993

Beste mensen,

Ik hoop met heel mijn hart dat ik hier wat verder kom.
    Al sinds 2 jaar heb ik last van een extreem jeukende anus, ook heb ik erg veel vocht als ik jeuk heb, het voelt ook vaak alsof het echt uit mijn anus komt.
    Er is verder niets op mijn anus te zien (geen roodheid, niet schilferig etc)

Vaak probeer ik niet te krabben maar de jeuk gaat gewoon niet weg als ik niet hard met wc papier ga lopen schuren (stinkt daarna ook heel erg), het gaat dan natuurlijk bloeden en ik krijg scheurtjes die daarna ook heel veel pijn doen

Ik ben al regelmatig naar de huisarts geweest maar het lijkt alsof zij het ook niet weet, ik heb al 2 exceemzalfjes geprobeerd, een schimmelzalf, huidirritatie zalf van a vogel, sperti voor inwendige aambeien en 10 tallen vaselinecreme’s

Laast ben ik ook weer naar de huisarts geweest en ik wordt nu doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek terwijl het volgens mij echt niets met mijn darmen heeft te maken want het zit echt op de anuswand
    Mijn ontlasting is ook altijd normaal en goed

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen, ook zou ik graag naar een dermatoloog willen maar ze verwijst me niet daarna toe helaas

5 reacties
    Reageren
    Winston1993

Toevoeging: ik was me niet met zeep daartussen

Reageren
    John (moderator)

Beste winston1993,

Even voor de duidelijkheid:
    Je anus is de uitgang van je endelDARM. Het kan dus wel degelijk met je darmen te maken hebben.
    Snap alleen niet zo goed dat je huisarts je ontlasting niet voor een kweekje heeft opgestuurd. Het zou nl een worminfectie kunnen zijn. Kijk eens goed naar je ontlasting of je daar geen vreemde witte sliertjes in kunt zien.

Reageren
    John (moderator)

toevoeging:
    Hygiene is erg belangrijk! Was na ieder ontlasting je anus met lauw water. Zo weinig mogelijk zeep en badschuim gebruiken.

Reageren
    Facteur

Winston 1993, Waarom vraag je niet gewoon om een verwijzing voor de dermatoloog ! En intussen de jeukende anus een paar x per dag dik insmeren met Rescuecream van Dr. Edward Bach, verkrijgbaar bij veel drogisten. Geneest in elk geval de scheurtjes in de huid heel erg goed, werkt vaak erg goed tegen jeuk en huidirritaties. Veel succes, niet opgeven voordat het verholpen is !

Reageren
    Anoniem1
Reageer op: Extreem jeukende anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.