Zoeken Vraag het forum

Slokdarmontsteking?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond,

Ik heb sinds donderdagmiddag last aan de rechterbovenkant van mijn rug. Met name als ik ga eten/drinken. Telkens als ik dan slik (heb ik zelfs al als ik slijm doorslik), doet het pijn in mijn rug. Ik heb hiervoor al de huisarts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk komt doordat mijn spiertjes in de knoop zitten (ik had donderdagmiddag de hele middag huiswerk zitten maken en ik had niet echt een goede werkhouding), maar ik zit nu toch te twijfelen omdat het vooral pijn doet bij het slikken. Verder had ik net ook wat chocolade gegeten en toen kreeg ik ook ineens last van pijn op de borst (ik zag dat chocolade de klachten kunnen verergeren van een slokdarmontsteking).

Ik heb morgen al een afspraak bij de fysio staan maar ik wou toch even een second opinion hebben.

Ps. Mijn moeder heeft mij ook al een aantal keer gemasseerd maar het is er niet beter op geworden.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een slokdarmontsteking is toch niet erg voor de hand liggend. Een verkeerde houding kan , maar ook maagklachten zouden kunnen

Reageren
    Anoniem

Heeft u dan nog tips voor wat ik kan doen om het te verhelpen? Ik heb er nu al bijna een week last van en vind het erg vervelend. Ik heb al paracetamol geprobeerd voor het eten maar dat werkt niet.

Reageren
    John (moderator)

Even wat licht verteerbaar eten. En zorgen voor een goede houding
    Als je er last van blijft houden moet je de huisarts weer even bellen

Reageren
Reageer op: Slokdarmontsteking?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.