- Anoniem28 december 2022 om 20:05
Goedenavond,
Ik heb sinds donderdagmiddag last aan de rechterbovenkant van mijn rug. Met name als ik ga eten/drinken. Telkens als ik dan slik (heb ik zelfs al als ik slijm doorslik), doet het pijn in mijn rug. Ik heb hiervoor al de huisarts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk komt doordat mijn spiertjes in de knoop zitten (ik had donderdagmiddag de hele middag huiswerk zitten maken en ik had niet echt een goede werkhouding), maar ik zit nu toch te twijfelen omdat het vooral pijn doet bij het slikken. Verder had ik net ook wat chocolade gegeten en toen kreeg ik ook ineens last van pijn op de borst (ik zag dat chocolade de klachten kunnen verergeren van een slokdarmontsteking).
Ik heb morgen al een afspraak bij de fysio staan maar ik wou toch even een second opinion hebben.
Ps. Mijn moeder heeft mij ook al een aantal keer gemasseerd maar het is er niet beter op geworden.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 december 2022 om 20:15Een slokdarmontsteking is toch niet erg voor de hand liggend. Een verkeerde houding kan , maar ook maagklachten zouden kunnen
ReagerenAnoniem28 december 2022 om 20:18Heeft u dan nog tips voor wat ik kan doen om het te verhelpen? Ik heb er nu al bijna een week last van en vind het erg vervelend. Ik heb al paracetamol geprobeerd voor het eten maar dat werkt niet.
ReagerenJohn (moderator)
28 december 2022 om 20:20Even wat licht verteerbaar eten. En zorgen voor een goede houding
Reageren
Als je er last van blijft houden moet je de huisarts weer even bellen