- Lies29 oktober 2022 om 23:15
Hallo aan iedereen die dit leest. Ik ben vorige week zaterdag na het eten van gamba’s erg misselijk geworden en heb flink overgegeven die avond . De dag erna begon de diarree die ik nu nog steeds heb. Het is water dun en is inmiddels ook geel. Ik ga zo een 15 keer per dag. Echt veel pijn heb ik niet alleen wel vreselijk rommelende darmen . . Ik ben al bij de da geweest en deze geeft aan dat ik terug moet komen als het twee weken aanhoudende is. Ik maak mij nu alleen erg zorgen. Heb dit nog nooit eerder gehad . Mijn vraag is of het normaal is dat een voedselinfectie zo lang duurt ? Ik kan niets eten of drinken en het gaat weer rommelen en zit ik weer.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2022 om 23:18Een voedselvergiftiging kan idd wel even duren. Als je koorts gaat krijgen moet je wel de dokter gaan bellen. Ook als de diarree langer dan 3 dagen duurt, moet je ven de dokter bellen
ReagerenLies29 oktober 2022 om 23:32Ik ben al bij de dokter geweest. Ik zit vandaag op dag 6 met de water dunne gele diarree. De dokter wil me terug zien voor een kweek als ik het twee weken heb. Ik vind dat zelf erg lang maar ik ben ook erg snel bezorgd daarom mijn vraag of het vaker zo lang duurt
ReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2022 om 23:41Het kan idd lang duren. Maar 2 weken vind ik ook wel lang. Haal bij de apotheek ORS. En zo vervelend als het ook is, maar blijf drinken. Niet te veel in een keer maar vaker gewoon kleine slokken. Want uitdroging moet je er niet nog bij krijgen
ReagerenLies1 november 2022 om 11:35Vandaag dag 10 is de diarree eindelijk gestopt. Was dus een flinke voedselvergiftiging . Voor mij nooit geen gamba’s meer.
Reageren