- Anoniem2 september 2022 om 14:45
Hoi, ik ben 22 jaar en ik heb zo nu en dan wel is wat bloed bij het afvegen, ik had het 1 maand geleden ook, dat ik bij het eerste keer afvegen helderrood bloed zie op mijn wc papier maar bij de 2e veeg is er geen bloed (soms heel klein stipje). Na 3 dagen was het weg en nu is het weer terug met het zelfde verhaal, 1e veeg helderrood bloed 2e veeg bijna niks. Ik heb geen harde ontlasting maar wel is diarree nadat ik bepaalde voeding eet zoals iets vettigs (friet). Nadat ik klaar ben heb ik soms ook erg lichte jeuk bij de anus lijkt het wel maar dit is dan niet altijd.
In januari dit jaar heb ik ook een ontlasting onderzoek gedaan omdat ik het in die tijd ook had maar dan ook beetje op de ontlasting, deze onderzoek was negatief.
Zou dit dan misschien een anusscheurtje zijn?
15 reactiesReagerenAnoniem2 september 2022 om 14:46Trouwens, ik de periode wanneer ik dit heb, is het niet bij elke beurt, het verschilt een beurt heb ik het wel een beurt niet.
ReagerenAnoniem2 september 2022 om 14:54Ook heb ik al maanden dat ik echt altijd kijk hoe mijn ontlasting is of hoe het eruit ziet op de toiletpapier of er bloed zit etc. omdat ik er bang voor ben steeds.
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2022 om 16:20Een fissuur is mogelijk maar ook een aambei…
ReagerenAnoniem2 september 2022 om 16:49Is er ook een kans dat het iets met kanker is?
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2022 om 17:07Nou nee, dat is wel erg ver gezocht
ReagerenAnoniem2 september 2022 om 19:09Is het dan zo dat er bij elke keer dat je naar de wc gaat er bloed komt?
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2022 om 19:29Als je darm bedoeld; dan is er in de regel helemaal geen zichtbaar bloed.
ReagerenAnoniem2 september 2022 om 20:33Bedoel bij bijvoorbeeld bij darm kanker, zou dan bij elke wc beurt er bloed komen?
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2022 om 20:42Nee dan ook niet
ReagerenAnoniem3 september 2022 om 16:40Ik heb vandaag geprobeerd om een foto te maken nadat er weer helder bloed was bij het afvegen, en ik zag dit, zou dit een fissuur kunnen zijn of aambeien?
ReagerenJohn (moderator)
3 september 2022 om 18:05Er zitten in ieder geval wondjes. Je zou er wat zinkzalf/sudocreme op kunnen doen
ReagerenJos14 januari 2023 om 09:23Hallo John ,
Ik heb ook in een keer bloed bij het afvegen en een beetje in de pot op de ontlasting en d’r langs.
Het is helder rood.
Ik denk zelf dat het door een aambei komt want de huisarts heeft ooit gezegd dat ik een aambei had dit is al best lang geleden maar die zit er nog steeds volgens mij.
( nooit echt last van )
Maar ik schrik dus van de hoeveelheid bloed! Het hele papier is gewoon rood en na 3x vegen ofzo is het pas weg. Niet een paar vlekjes of streepjes maar gewoon het hele papiertje rood.
is zoveel bloed normaal bij een aambei of moet ik toch even langs de huisarts? Heb dit nu voor de 2e dag.Groeten.
ReagerenJos14 januari 2023 om 09:25het word wel na elke x vegen wat minder niet 3/4x zo veel.
Maar de 1e keer wel en soms de 2e keer ook nog best wat.. maar daarna is het ook weg na een paar keer vegen.
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2023 om 17:34Lijkt dat toch op de aambei
Reageren