Zoeken Vraag het forum

Reden tot zorg?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rick

Hoi,

Ik ben 31. Sinds een week of 5 last van wat meer breiige ontlasting. En frequenter naar het toilet. Met name in de ochtend, soms wel 3 keer. Waarbij het gedurende deze keren steeds minder wordt. Qua substantie wisselt het. Soms is het ook wat dikker. Ik maak me best wel zorgen en dit geeft stress.
    Ik heb geen gewicht verlies of buikpijn of andere klachten. Moet ik me zorgen maken om darmkanker?

7 reacties
    Reageren
    Rick

Kleine toevoeging.
    Heb soms last van jeuk in/rondom anus.

Reageren
    Rick

+ een soort gespannen gevoel in buik. Geen buikpijn.

Reageren
    Anoniem

Zolang je geen bloed in de ontlasting ziet is er niks aan de hand. Stress kan veel met je lichaam doen, probeer te ontspannen. Stress slaat als eerst op het maag darm kanaal, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak. Het heeft als ik het zo hoor niets met kanker te maken. Wellicht heb je wel PDS?

Reageren
    R

Geen bloed en geen gewichtsverlies is geen reden tot zorgen, darmkanker komt amper voor op 31 jarige leeftijd. Blijven de klachten aanhouden ga naar een huisarts misschien een bacterie or parasiet maar ik denk door de stress

Reageren
    John (moderator)

Daar zal het toch echt niets mee te maken hebben. Het warme weer en anders eten en drinken daardoor zal de reden zijn

Reageren
    Anoniem

Sinds een paar weken ervaar ik zo nu en dan steekjes (van een paar seconden) op de plek links boven de navel. Ongeveer 5 cm erboven links.. Is dit de locatie van de dikke darm? Of zit daar de maag al? In de nacht als ik lig heb er weinig tot geen last van. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het is overigens begonnen na een behandeling van de osteopaat. Ik wil een foto toevoegen maar dat kan niet?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal je dikke darm zijn en het kan door de behandeling van de osteopaat komen

Reageren
Reageer op: Reden tot zorg?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.