Ik ben een jongen van 22 en heb sinds een tijd last van de volgende klachten. Ik heb wel PDS, en op dit moment stress. Heb wel lange tijd geen last gehad van PDS. Kan dit anuskanker of darmkanker zijn? Voel me verder niet ziek of iets. Heb daarnaast geen bloed bij ontlasting en geen knobbel in/uit mijn anus.
Dit heb ik wel:
- Continue irritante druk rondom mijn anus/bil met soms kramp
- Soms wel normale poep en soms ineens potloodontlasting, alsof iets het tegenhoudt.
- Rommelende darmen, veel scheten en soms buikpijn
- Heel soms een beetje slijm bij ontlasting
- Soms jeuk rondom anus
Ik hoor het graag of dit anuskanker of endeldarmkanker of darmkanker is. Maak me zorgen.
Als aanvulling heb ik soms ook ineens 2 dagen geen ontlasting. En dan ineens 2x op een dag.
Laatste aanvulling. Heb ook nog gewoon eetlust, en val niet af of iets. Ben ook niet vermoeid. Alleen bovenstaande klachten met stress.
PDS en spanningen/angsten, dat is de oorzaak. Met kanker heeft dat allemaal niets te maken
Dus een constante druk rondom de anus met soms jeuk en anuskrampen, is geen reden tot zorg? Het voelt niet als aandrang, maar gewoon als een druk.
Ook dat zal spierspanning zijn. De bekkenbodemspieren
En de potloodontlasting soms en dan ineens dat ik wel fatsoenlijk kan poepen is ook geen reden tot zorg? Sinds een tijdje terug poep ik namelijk soms gewoon kleine keuteltjes uit met heel veel moeite. En dat dan 2 dagen op rij. En daarna is er in de ochtend heel veel gas vrijgekomen en moet ik wel fatsoenlijk poepen. Dit gaat al 2 weken zo door. Ik had dit voorheen nooit, want poepte toen soms wel 3x fatsoenlijk per dag. Nu poep ik echt nauwelijks en met heel veel moeite soms en dat voelt echt anders.
Niks aan de hand
Beter goed naar je lichaam luisteren dan van het ergste uitgaan. Een natuurgenezer zou je kunnen ondersteunen. Zou zorgen voor volwaardige voeding.
Je bent 22, je moet je totaal geen zorgen maken over darmkanker of anuskanker. Al helemaal niet als er geen bloed te zien. Je hebt al pds en stress gaat niet goed samen daarmee. Probeer eerst je stress weg te krijgen.
Ik ben sowieso nu op vakantie, dus qua voeding is het nu allemaal niet top haha
Dit is sowieso PDS echter PDS betekent dat er niets scheelt. Er is een reactie gaande in uw lichaam. Pds is recent erkend als een bestaande ziekte en houdt niet meer alles in zoals spastische darm of voedselintoleranties of een verkeerde communicatie tussen hersenen en de darmen. PDS gaat veeeeeel uitgebreider en het is aangetoond dat het degelijk wel schade kan brengen aan je lichaam. Het is wel zo dat je niet direct moet denken aan kanker. Dat ligt veel te ver. Zoek eens uit wat je lichaam triggert. Bepaalde voedingsstoffen of zelfs toevoegingen in voedingen kunnen zorgen voor je PDS. Een leaky gut kan zorgen voor PDS of idd spierspasmen en verkeerde communicatie. Spierspasmen en verkeerde communicatie ontstaan meestal ook in de darmen door triggers. Achterhaal deze en ontwijk ze. Na een jaar ofzo kun je het terug toevoegen en kan je zien of je er overheen bent gegroeid of niet. Kijk ook maar eens naar IBS belgium. Allemaal recent met nieuwe onderzoeken. PDS is niet iets kleins. Het is een ellendig aanslepende ziekte die je leven zuur kan maken. Let er maar mee op.
Ik heb wel links onder in de buik een soort van pijnlijke kleine zwelling in mijn onderbuik zitten. Als ik hier rondom druk voelt het vrij pijnlijk en voelt het alsof er daar gas doorgelaten wordt. Dan ineens moet ik scheten laten en rommelen mijn darmen. Heeft dat niets met darmkanker te maken?