Zoeken Vraag het forum

Maagpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ik zo helaas ook niet… Vraag een verwijzing voor de MDL arts

Anoniem

Ik heb de maagonderzoek gekregen en bestempeld met functionele dyspepsie…kan t ook me zenuwen zijn van me buik? De dokter drukte op me buikspieren gaf wel een pijn, anders vraag ik wel verwijzing

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen

Reageren
    Anoniem

Ik heb bloed laten prikken en kijken of de waardes normaal zijn, er zijn paar afwijkingen.. snapt u wat het is of het niet erg is ?

Reageren
    Anoniem

Ik heb 1 bijlage niet toegevoegd ben ik vergeten

Reageren
    John (moderator)

Nee dat is niet erg want de afwijkingen zijn maar minimaal. Maar ik neem dat de huisarts dit nog met je gaat bespreken

Reageren
    anoniem

Ik heb dit via bloedwaardentest laten doen.. Moet ik dit met de huisarts bespreken ? ziet u iets schokkends in de bloed? of is het goed zo omdat het minimaal is ?

Reageren
    anoniem

Het is niet zo dat zulke waardes me me bovenbuik klachten veroorzaken ?

Reageren
    John (moderator)

Het enige waar je iets zou kunnen doen is het clacium. Die waarde is wel aan de lage kant. Waarom heb je die test überhaupt laten doen en niet via je huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Nee dus. Met dit soort klachten heb je aan zo’n bloedonderzoek dus eigenlijk helemaal niets. Weggegooid geld. Je moet een verwijzing voor de MDL arts vragen

Reageren
    anoniem

De huisarts vond dat het niet nodig was.. Ik wou gewoon weten of alles in orde was, Ik lees op internet dat MCHC aan de lage kant op inwendig bloed kan zijn of kanker zelfs…. Calcium kan zijn dat ik lang ben gestopt met sporten ( Bodybuilding ) veel spiermassa heb verloren ? daarom aan de lage kant is ? Hoop dat u me gerust kan stellen !.

Reageren
    anoniem

Oh ja en heb tandvlees ontsteking.. en bloedt ook .. misschien daarom afwijkingen

Reageren
    John (moderator)

De MCHC is maar minimaal verlaagd. Dat geeft echt geen problemen. En calcium is iets wat je met voeding binnenkrijgt. Via zuivelproducten bijvoorbeeld. Maar van de drie waarden die afwijkingen ga je echt geen klachten krijgen

Reageren
    John (moderator)

Nee ook daar niet van . Want de waarden die dan zouden m loeten afwijken zijn normaal.

Reageren
    anoniem

Dus iets met kanker etc heeft daar niks mee maken ?

Reageren
Reageer op: Maagpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.