Zoeken Vraag het forum

wisselende ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Leon

Hallo, ik maak me wat zorgen. Ik heb wisselende ontlasting. Ik had altijd een mooie dikke sigaar van 3cm dik ofzo en nu sinds 2 weken is het wat een dunnere sigaar, en soms wat brei.
    Mijn vraag is eigenlijk hoe kan dit en is dit iets om me zorgen over te maken. Werken de darmen te snel of wat is dit? Moet ik naar de huisarts?

Ik hoop dat ik hier wat antwoorden krijg

dank alvast

Bijlagen:
    3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan er zo niets bijzonders aan zien. In de regel is het toch een gevolg van wat je eet en drinkt

Reageren
    Natt

Hoi dokter,
    Ik heb al anderhalf jaar geregeld last van buik en darmen. Huisarts denkt pds-achtig. Gebruik 20mg Omeprazol elke dag nadat via endoscopie een hiatus hernia gezien is, ik had last van bovenbuik en maagzuur. Ook gebruik ik elke dag een zakje Psyllium/Volcolon omdat de huisarts denkt dat die vezels de boel goed en soepel houden. Had ook vaak last van gas, lucht, pijntjes enzo. Nu heb ik vaker dit soort ontlasting, deze kleur of lichter. Het is wel aan elkaar maar wel slap. Moet soms twee x op een ochtend. Is kleur okay en is het niet erg dat het wat slappig is?

Reageren
    Natt

Oh, ondanks dat me verteld is dat dat negatieve invloed kan hebben op mijn klachten drink ik vrij-zat-zon vaak wel twee/drie speciaalbiertjes en dan soms wat wijn of whisky.

Reageren
Reageer op: wisselende ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.