Zoeken Vraag het forum

Wisselvallige ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JazzlynS

Hallo,

Ik heb al een tijdje last van een wisselvallige ontlasting. Inmiddels al zo’n 1/1.5 jaar denk ik en ik weet niet wat het is. Voor mijn gevoel zit het gewoon totaal niet lekker in mijn darmen. De ene dag is mijn ontlasting geel en diarree achtig, de andere dag zie ik veel onverteerd voedsel terug en de dag daarna is mijn ontlasting heel dun. Het is eigenlijk niet meer zoals voorheen.

Tijdje terug (1 jaar geleden) hebben ze mijn ontlasting opgestuurd en ze zeiden toen dat er niks aan de hand was. Nou weet ik alleen niet waarop ze toen gezocht hebben. Kan het zo zijn dat ze op het ingevulde formulier naar bacteriën gezocht hebben, maar dat er misschien een parasiet in mijn darmen zit?

Het is gewoon vreemd. Vroeger heb ik nooit last gehad van m’n ontlasting. In een maand tijd is dat toen compleet gedraaid. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,

Jazzlyn.

5 reacties
    Reageren
    JazzlynS

Heb daarbij ook veel last van winderigheid, opboeren van lucht en lichte buikpijn. Zit vaak lang op het toilet te forceren met weinig resultaat zeg maar.

Reageren
    JazzlynS

Vergeet er ook bij te vermelden dat de geur echt heel erg aanwezig is, wat voorheen dus ook minder was.

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voorn de MDL-arts

Reageren
    Catootje

Je voedingspatroon kan een rol spelen. Geraffineerde suikers beter vermijden. Vooral zorgen voor oplosbare vezels. Ook resistent zetmeel is goed voor je darmen. Verder kunnen er tekorten aan diverse voedingsstoffen klachten geven. Zoals magnesium en vitamine B. Ook zaken als een tekort aan maagzuur en verzuring van het lichaam kunnen klachten geven.

Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil kan ook klachten geven. Als je ooit antibiotica hebt gebruikt kan dat je darmflora ook verstoren.

Reageren
    JazzlynS

Ik slik wel Esomeprazol. Ben ik nu 1.5 maand mee bezig en ik moet hierna nog 1.5 maand! Alleen had ik van mijn ontlasting al last voordat ik aan de omeprazol ging.

Qua eten eet ik vooral fruit, magere kwark, 2 boterhammen en mijn avondeten. Dit is vooral aardappelen met groente en vlees. Voor de rest drink ik alleen maat water.

Reageren
Reageer op: Wisselvallige ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.