- ronald20 maart 2022 om 07:44
Hallo , Ik ben een man van 54 jaar oud en heb sinds 2010 darmklachten,de klachten zijn steken, borrelen, winden 24/7 en af en toe is de ontlasting anders ( gewoon tot pinkdikte) huisarts dacht in 2010 aan pds/stress… ben al een keer bij de MDL arts geweest , maar die deed alleen bloedonderzoeken en voelen in maag darm gebied , vorige jaar is mijn ontlasting onderzocht op bloedsporen , dat was oke , ook is mijn ontlasting vaak gecontroleerd op bacteriën, ook dat was goed , heel veel zakje,s pillen van huisarts gekregen , en die hielpen dan tijdelijk tot niet , kanttekening is wel ..als ik op vakantie ga dan heb ik nergens last van en..ik heb ook niet elke dag pijn of klachten , nu vorige week bij huisarts geweest ( idem bloedonderzoek incl gluten..was oke ) en die vond het verstandig mij naar de diëtist te sturen ( moet nog afspraak maken ) de pijn zit van heup naar heup onder en soms boven de navel en soms zit het in de rug , eet goed drink goed slaap goed en val niet af en geen bloed in ontlasting en heb ook geen koorts oid….vraag is nu , wat heb ik onder de leden al 12 jaar en waarom komt het en gaat het …en waarom in vakantie periode niet en…zou een diëtist echt helpen ?
groet ronald16 reactiesReagerenronald20 maart 2022 om 07:56Aanvulling , Soms opboeren zuur tot de keel en vol en opgeblazen gevoel in buik
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2022 om 16:11Doe eens onderstaande testen:
https://www.psyned.nl/zelftest/burnout-test/https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/
ReagerenRonald20 maart 2022 om 18:53Testen gedaan..kans op burn out en kans/risico hyperventilatie….dus dit zijn mogelijk de oorzaken..ja veel stress
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2022 om 19:01Dat kunnen dan idd de oorzaken van de klachten zijn.
Reagerenronald26 maart 2022 om 09:05Mag je mebeverine voor lange tijd gebruiken ? ( helpt wel gedeeltelijk ) en wat mijn vrouw al heel lang opvalt…dat ik heel snel eet en binnen 5 minuten mijn bord al leeg is
ReagerenCatootje26 maart 2022 om 13:32Je kan een natuurgenezer raadplegen. zo iemand kijkt als het goed is naar voedingspatroon, voedselovergevoeligheden, candida, hormoonhuishouding enz.
Reageren
Die zakjes van de huisarts bevatten kunstmatige vezels en kunstmatige zoetstof. Beter psyllium gebruiken.
Snel eten is natuurlijk niet goed. Zou ook zorgen voor voeding waar je echt op moet kauwen. Geen macaroni of pizza die je zo binnen slurpt maar bijvoorbeeld boekweit, bruine rijst of gierst etc. Wat vakantie betreft kan het zijn dat je een wat ander voedingspatroon hebt, wat rustiger eet enz.John (moderator)
26 maart 2022 om 18:03“dat ik heel snel eet en binnen 5 minuten mijn bord al leeg is” Dan zou ik dus ook maagklachten krijgen…
Reagerenronald3 april 2022 om 10:06Nu al een paar weken aan de mebeverine en het gaat redelijk tot goed,Binnenkort een afspraak diëtist , en dan maar afwachten hoe en wat …wel heb ik nog een vraag, vanmorgen ontlasting ..is dit normale ontlasting (duimdikte) of is dit iets om naar te kijken ?
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
3 april 2022 om 16:59Lijkt toch normaal
Reagerenronald6 april 2022 om 09:11Hallo
Gisteren bij huisarts geweest i.v.m. mijn buik/darm klachten / Uitwendig gevoeld en gehoord ..niks om je druk te maken zei hij….
En heb de huisarts verteld ..als ik niet opknap dat ik graag naar de mdl arts gestuurd wil worden
Waarop hij zei, waarom? Jou klachten passen precies bij PDS
Maar uiteindelijk zei hij , Prima dan maken ze maar een echo van je buik….
Maar thuis gekomen dacht ik. Is een echo van de buik net zo betrouwbaar als de darmen van binnen te bekijken?
En ik dacht ook nog ..ik slik Amlodipine al meer als 2 jaar …maar als bijwerking heeft deze medicatie ..maagdarmklachten
Kan deze medicatie dan bij mij deze klachten veroorzaken
P’s huisarts bellen heeft geen zin i v m praktijk gesloten woensdagGr Ronald
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2022 om 17:16PDS kan, maar ook de medicijnen is een optie.
ReagerenRonald6 april 2022 om 17:36Hallo john.betreft echo buik of binnen kijken darmen…maakt dat niks uit ?
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2022 om 17:39Een echo lijkt me prima en voldoende
Reagerenronald17 april 2022 om 07:29Mijn ontlasting is onderzocht ( ziekenhuis ) op ontstekingen bloed en dergelijke…niks gevonden ..blijf buikpijn houden en afwisselende ontlasting winden krampen etc…Moet ik me er nu maar bij neerleggen ..PDS icm stress en spanningen ?
Reageren