Zoeken Vraag het forum

Rommelende darmen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jaap

Goedendag ik heb een maand of 3 een flinke voedsel vergiftiging gehad, 24 uur lang kwam alles eruit. Verkeerde hamburger op de kermis denk ik. Maar nu heb ik al circa 2,5 maand rommelde darmen soms een dag zijn ze rustig maar andere dag kan het weer flink geluid maken. Verder af en toe drijvende onlasting. Maar verder geen pijn of steken of kramen aan me buik. Ik hou echt niet van dokteren etc dus ik hoop via deze weg wat wijzer te worden🙏 Kan dit misschien toch van die voedselvergiftiging af komen of een ander maat virus of bacterie ?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een bacterie zijn. laat een ontlastingsonderzoek bij de huisarts doen

Reageren
    Anoniem

Hi. Precies het zelfde bij mij gebeurt na een voedselvergifting heb ik de rommelende darmen behouden. super irritant ook soms breiger ontlasting.

Had een Antibiotica kuur gekregen van de dokter, deze heeft het erger gemaakt. Als ik jou was zou ik geen antibiotica slikken. doe eerst een onderzoek.

MIjn ontlastingsonderzoek was goed, dus waarschijnlijk pds opgelopen door de vergiftiging.,

Reageren
    Anoniem

Gelukkig is het nu wel stukken minder dan een maand, anderhalve maand geleden. Maar nu loopt ons hele gezin met een borrelende maag. Maar verder geen pijn of iets gelukkig. Maar je hoort echt vreemde geluiden en drijvende ontlasting.. de ene keer minder dan de andere keer. Maar man een bacterie of virus zolang aanhouden ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen

Reageren
    Anoniem

Hoelang man zo een virus of bacterie aanhouden ?

Reageren
    John (moderator)

Lang….als het niet wordt behandeld

Reageren
    Anoniem

Zijn er ook natuurlijke middelen die dit helpen verminderen ? Me vrouw heb een spd haar maag maakt elke dag geluiden, maar ik heb er nog nooit last van gehad pas na die voedsel vergiftiging.. maar als je googled komt er nooit veel goeds uit en ik ben al beetje angstig voor al die dingen vandaar. De ene dag bijna 0 last en andere dag rommelt het toch weer aardig..

Bedankt voor uw meedenken 🙏

Reageren
    Anoniem

Heel vervelend inderdaad, zeker als je er nog nooit last van heb gehad maar buiten het geluid word je altijd beetje angstig van dat soort nieuwe dingen..

ondertussen met u al wat beter of ook nog steeds gerommel ?

Reageren
    Anoniem

Ik merk een beetje dat me gezin er ook last van heb alleen pas sinds een week ik heb het al 2/3 maanden. Rommelende darmen , soms drijvende ontlasting klein beetje schuim bij de urine. Kan een virus of infectie echt zolang aanhouden ? En is het dan besmettelijk ? Ondertussen hoor je heel veel mensen met darm problemen.

Reageren
    John (moderator)

Als het een virus of bacterie is, dan kan dat inderdaad besmettelijk zijn. Toch maar eens naar de huisarts

Reageren
    Anoniem.

Dat snap ik alleen dat is juist me angst een beetje daarvoor ben ik hier 🙈🙂

Kunt u hier even naar kijken is dit normaal ?
    Zijn er gewoon natuurlijke dingen om je maag weer rustig te krijgen ? Heb gelukkig geen steken of pijn of iets. Het is echt alleen rommelen en af en toe dit drijvende ontlasting. En wat ik al zei nu hebbeigenlijk me vrouw en 3 kids het zelfde alleen ik heb het al een stuk langer..

Ik hoor graag het graag.

Mvg

Reageren
    Anoniem
    John (moderator)

alleen dat is juist me angst een beetje daarvoor ben ik hier

Maar met angst hebben en “hier” zijn gaat je probleem niet opgelost worden. Ik kan niets bijzonders zien, behalve wat onverteerd rood voedsel

Reageren
Reageer op: Rommelende darmen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.