Zoeken Vraag het forum

Klachten buik bij stoelgang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb de afgelopen tijd ongeveer 1.5 week heel veel eten van buiten gegeten. Sindsdien heb ik veel klachten bij de stoelgang. Ik heb moeite met winden laten, buik in de onderbuik voor en soms tijdens de stoelgang en ik heb papperige ontlasting. Soms komt er ook alleen gele slijm uit als ik op de wc ga zitten. Vaak in de ochtend moet ik 2/3 keer naar de wc.
    Gaan deze klachten vanzelf weg? Moet ik mij hierom zorgen maken? En welke voedingsmiddelen kan ik nu het beste eten?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gezond en licht verteerbaar voedsel nemen.

Reageren
    Anoniem

Oke dank je wel! Dus ik hoef me geen zorgen te maken? Zijn mijn darmen dus gewoon een beetje geïrriteerd?

Reageren
    John (moderator)

dat klopt

Reageren
    Aryana

En na hoeveel tijd zou dit voorbij moeten zijn? Of hangt dat echt af aan voedsel?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal toch vooral van voedsel en drinken afhangen

Reageren
    Anoniem

Heeft u misschien voorbeelden wat ik nu het beste kan eten? Ik drink zelf alleen maar water of thee zonder suiker

Reageren
    John (moderator)

In ieder geval geen voedsel dat erg scherp is gekruid en geen vet voedsel en geen fastfood

Reageren
    Anoniem

Oke dank je wel!

Reageren
    Anoniem

Kan ik het medicijn Loperamide gebruiken tegen mijn klachten? Ik heb namelijk ook last van veel aandrang om naar de wc te gaan en moet bijna elke keer na het eten naar de wc

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ik maar niet doen. Anders krijg je dan obstipatie

Reageren
    Anoniem

Hoop dat ik niet vervelend ben, maar ik heb geen prikkelbare darm syndroom toch?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden
    Maar lijkt er toch op dat te maken heeft met : Ik heb de afgelopen tijd ongeveer 1.5 week heel veel eten van buiten gegeten.

Reageren
Reageer op: Klachten buik bij stoelgang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.