Zoeken Vraag het forum

Ontlasting geel water na laxeertablet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MrZ

Hoi,

Sinds enkele dagen heb ik niet kunnen poepen (of alleen één kleine mini keutel). Gister heb ik de huisartsenpost gebeld die in het weekend beschikbaar is. Zij adviseerde mij om bij de drogist laxeertabletten te halen.

Gisteravond heb ik deze ingenomen, waarna ik vanochtend erge buikkrampen kreeg. Ik had gehoopt dat mijn ontlasting hiermee op gang kwam, echter was dit alleen maar geel water. Geen diarree, maar echt gewoon water. Ik drink voldoende water. Hebben jullie een idee of dit normaal is?

Ik ben een maand geleden ook al naar de huisarts geweest voor obsipatie. Toen heb ik laxeerdrank gekregen wat tijdelijk hielp. Echter vind ik het vreemd dat ik nu weer dezelfde pijn voel. Mijn symptomen begonnen afgelopen maandag:
    – Niet kunnen poepen, op een enkele keutel na (1x per dag)
    – Hevige buikkramp. Vooral in de onderbuik, drukkend op mijn blaas. Drukkend gevoel op mijn geslachtsorgaan hierdoor.
    – Krampachtige, gespannen anus. Kramp straalt uit naar onderrug.
    – Misselijk en gevoel alsof ik moet overgeven.

De dienstdoende huisarts had aangegeven dat ik de tabletten drie dagen moet proberen, anders kunnen zij iets voorschrijven. Ik probeerde zojuist nog een keer te bellen, maar na 55 minuten gewacht te hebben, heb ik maar opgehangen.

Wat adviseren jullie? Dank alvast voor het antwoord.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Obstipatie dus… Bel morgen met je huisarts
    Drink minimaal 2 liter water, eet vezelrijke voeding en vers fruit

Reageren
    Catootje

Ik zou ook eens kijken naar je voedingspatroon. Denk ook aan oplosbare vezels, zoals psyllium. Soms samen met inuline in een preparaat. Voor korte tijd en als de boel erg vastzit, kan je Oxypowder gebruiken. Dat bruist de boel schoon. Een orthomoleculair therapeut zou kunnen adviseren over je hele gezondheid en ook voedingssupplementen adviseren. Tekorten aan voedingsstoffen kan ook leiden tot verstopping. Denk onder andere aan magnesium en vitamine b. Soms kan een osteopaat ook wat betekenen, als er blokkades zitten in je lichaam.

Reageren
Reageer op: Ontlasting geel water na laxeertablet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.