- MrZ15 augustus 2021 om 10:41
Hoi,
Sinds enkele dagen heb ik niet kunnen poepen (of alleen één kleine mini keutel). Gister heb ik de huisartsenpost gebeld die in het weekend beschikbaar is. Zij adviseerde mij om bij de drogist laxeertabletten te halen.
Gisteravond heb ik deze ingenomen, waarna ik vanochtend erge buikkrampen kreeg. Ik had gehoopt dat mijn ontlasting hiermee op gang kwam, echter was dit alleen maar geel water. Geen diarree, maar echt gewoon water. Ik drink voldoende water. Hebben jullie een idee of dit normaal is?
Ik ben een maand geleden ook al naar de huisarts geweest voor obsipatie. Toen heb ik laxeerdrank gekregen wat tijdelijk hielp. Echter vind ik het vreemd dat ik nu weer dezelfde pijn voel. Mijn symptomen begonnen afgelopen maandag:
– Niet kunnen poepen, op een enkele keutel na (1x per dag)
– Hevige buikkramp. Vooral in de onderbuik, drukkend op mijn blaas. Drukkend gevoel op mijn geslachtsorgaan hierdoor.
– Krampachtige, gespannen anus. Kramp straalt uit naar onderrug.
– Misselijk en gevoel alsof ik moet overgeven.De dienstdoende huisarts had aangegeven dat ik de tabletten drie dagen moet proberen, anders kunnen zij iets voorschrijven. Ik probeerde zojuist nog een keer te bellen, maar na 55 minuten gewacht te hebben, heb ik maar opgehangen.
Wat adviseren jullie? Dank alvast voor het antwoord.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2021 om 14:54Obstipatie dus… Bel morgen met je huisarts
Reageren
Drink minimaal 2 liter water, eet vezelrijke voeding en vers fruitCatootje15 augustus 2021 om 18:46Ik zou ook eens kijken naar je voedingspatroon. Denk ook aan oplosbare vezels, zoals psyllium. Soms samen met inuline in een preparaat. Voor korte tijd en als de boel erg vastzit, kan je Oxypowder gebruiken. Dat bruist de boel schoon. Een orthomoleculair therapeut zou kunnen adviseren over je hele gezondheid en ook voedingssupplementen adviseren. Tekorten aan voedingsstoffen kan ook leiden tot verstopping. Denk onder andere aan magnesium en vitamine b. Soms kan een osteopaat ook wat betekenen, als er blokkades zitten in je lichaam.
Reageren