Zoeken Vraag het forum

Last van verstopping

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nika

Beste moderator,
    Mijn ontlasting verlaat grotendeels gemakkelijk mijn lichaam zonder veel te persen, alleen bij het laatste gedeelte is mijn ontlasting hard en moet ik een tijdje wat harder/hard persen. Nu dacht in dat dit normaal was alleen toen ik laatst googelde op internet las ik dat je naast dit ongemak het persen zorgt voor slappe bekkenbodemspieren en dus een slappe/wijde vagina. Nu staat er veel onzin op internet, maar ik maakte me ook erg veel zorgen dus ik vraag het graag even na aan u. Kan ik nog dagelijks een beetje persen of heb ik/krijg ik zo slappe bekkenbodemspieren? Ik eet wel vezelrijk en drink veel water, het is meer gewoon hoe mijn lichaam werkt. Bij voorbaat dank!

8 reacties
    Reageren
    Nika

Ik probeer rustig te persen, maar zet wel duidelijk wat langer wat meer kracht

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft alleen maar betrekking langdurig en veelvuldig persen. Van even bij het laatste stukje levert dat geen probleem op

Reageren
    Nika

Bedankt voor uw antwoord! Ook niet als dat laatste stukje persen wel een kwartier duurt over een klein beetje ontlasting?

Reageren
    John (moderator)

Een kwartier is wel erg lang voor een klein beetje ontlasting. Je moet je afvragen of dat wel nodig.

Reageren
    Nika

Zorgt dat voor verslapping?

Reageren
    John (moderator)

Die verslapping zal nog wel meevallen, maar inziens onnodig en niet goed voor je sluitspier.

Reageren
    Nika

En daarmee ook slecht voor de vagina en plasbuis? Zijn die nu beiden losser/ minder sterk?

Reageren
    John (moderator)

Zo erg is het niet

Reageren
Reageer op: Last van verstopping
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.