Zoeken Vraag het forum

Misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John

Hey

Ik heb een aantal maanden geleden een weekend lang slecht gegeten en veel alcohol gedronken. De maandag kreeg ik de tip om veel sterke koffie te drinken, waarna ik een paniekaanval kreeg (duizelig, misselijkheid, buikpijn, hartkloppingen).
    Na een uur of twee bleef ik alleen nog met ontzettende misselijkheid over.

Ik heb op recept al twee weken lang dagelijks pantoprazol 40mg geslikt, later nog serotonineremmers, maar niks werkte. Momenteel slik ik omeprazol 20mg.
    Een bloedtest leverde op dat ik kerngezond ben (geen helicobacter dus). Ik kan een gastroscopie laten doen maar de dokter weet voor 90% zeker dat dit niets oplevert.

Er lijkt iets niet goed te zijn in mijn buik, ik voel vlak onder de ribbenkast, achter de bovenste buikspieren een misselijk gespannen gevoel. Soms zo erg dat ik het in m’n slokdarm nog voel. Een beetje als het moment voordat ik zou gaan spugen, maar dan constant.
    Soms kan dit in 1x ontzettend erg worden, dat m’n lichaam alles eruit wil spugen. Daar ben ik ook heel bang voor, dat zal ongetwijfeld niet meewerken. Dit is naar mijn weten waarschijnlijk al eens veroorzaakt door verstopping (wellicht door medicatie) waar ik dan macrogol voor slik. De verstopping verdwijnt dan waarna het iets beter gaat, maar de misselijkheid blijft.

Stress heeft belachelijk veel invloed op dit gevoel en wordt uitvergroot, voordat ik ergens heenga bijvoorbeeld. Als ik afgeleid ben valt het me minder op. Soms na het eten is het minder, en op een lege maag voelt het erger.

Ik word werkelijk helemaal gek hiervan, en kan nergens meer naartoe zonder misselijk te worden.

Kan iemand mij hiermee helpen? Wat zou dit kunnen zijn, en in hoeverre kan dit door mijn hersenen veroorzaakt worden? En moet ik juist wel of niet de omeprazol blijven slikken?

Ik ben pas 22 jaar oud, maar sinds dat derde kopje koffie een half jaar geleden geniet ik geen dag meer, kan ik nergens meer naartoe zonder kotsmisselijk te worden, en lig ik gemiddeld waarschijnlijk een week per maand ziek op bed omdat m’n lichaam anders alles eruit wilt gooien.
    Ik zou het erg naar vinden voor mijn familie en vrienden er een eind aan te moeten maken, maar ik kan niet verder zo.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat je maag een flinke optater heeft gehad.
    ” een weekend lang slecht gegeten en veel alcohol gedronken. De maandag kreeg ik de tip om veel sterke koffie te drinken,”

Drink je nu ook nog koffie en alcohol? Eet je nu wel een beetje gezond?

Reageren
    John

Ik ben sinds de klachten weer begonnen, dus zo’n 4 maanden geleden, volledig vrij van alcohol en cafeïne.

Ik eet zo gezond mogelijk, bijna elke dag groente en fruit, bij het eten van een pizza lig ik 3 dagen op bed van hoe misselijk ik ben.

De oorsprong is inderdaad een opstapeling geweest van 2 avonden junkfood en veel alcohol. Ook zijn het aantal kopjes koffie dat ik voor die dag in mijn gehele leven heb gedronken op twee handen te tellen, wellicht dat dat ook van belang is.

Reageren
    John (moderator)

Misschien dan toch een gastritis. Graag een verwijzing voor de MDL arts

Reageren
Reageer op: Misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.