- J199018 maart 2020 om 01:09
Hallo,
Ik post dit bericht uit pure wanhoop, inmiddels weet ik namelijk echt niet meer wat ik er mee aan moet.
In april 2019 heb ik mijn eerste koliekaanval gehad, daarna een lange tijd niks tot juli 2019, toen kreeg ik herhaaldelijk aanvallen en waren het heftige nachten waarin we regelmatig naar de HAP of SEH zijn gereden. Het probleem bleek mijn galblaas en na meerdere opnamen en onderzoeken is deze verwijderd in nov 2019.
Inmiddels had ik ook andere operaties achter de rug: mijn wijsvinger moest hersteld worden na een messteek (eigen domme schuld) en ik heb crosslinking gehad aan beide ogen. Verder niet interessant voor het verhaal maar wel om een beeld te geven van hoe de situatie inmiddels geestelijk er voor stond: ik was kapot. Ondertussen had ik vanaf juli 2019 t/m nov 2019 diverse pijnstillers geslikt, pcm, ibu, tramadol, oxycodon, morfine injecties etc. (Doordat ik vanuit diverse disciplines pijnstillers voorgeschreven kreeg, vergaten ze de maagbeschermers. )
De galblaas verwijdering leek de laatste hobbel die ik moest door staan om weer pijnvrij verder te kunnen.. Helaas.. Na de galblaas verwijdering bleef de pijn hangen. De aanvallen zijn sinds de operatie weg maar er is nog steeds (en deze is er al sinds sept 2019) een zeurende pijn in mijn beide flanken. Met name ’s avonds/ ’s nachts is deze pijn aanwezig. Ook ben ik geregeld misselijk of duizelig. Mijn leverwaarden zijn inmiddels genormaliseerd maar mijn CRP is wel licht verhoogd (rond de 30) en ik heb fluctuerend koorts (+/- 38,3).
De verhoging van mijn CRP verklaren ze inmiddels door mijn overgewicht.
Gezien alle pijnstillers werd er in eerste instantie gedacht aan een maag/darmzweer. Maar deze is onlangs d.m.v. gastroscopie uitgesloten.
In het ziekenhuis willen ze mijn klachten nu scharen onder functionele maagklachten, omdat ze niet weten wat het is.
Ik ben bang dat wanneer dit de diagnose wordt, ik de rest van mijn leven met deze pijn en klachten zal moeten leven.
Zelf denk ik echt dat het iets van een ontsteking ergens is, ook gezien de koorts.
Heeft iemand enig idee welke onderzoeken mogelijk zinvol zijn; bv. waar zouden ze naar kunnen kijken in het bloed? CT-scan, Echo en MRI zijn gemaakt voor de galblaas verwijdering. Daar was toen weinig op te zien. Maar wellicht dat de galblaas toen de aandacht trok?
Of herken je je in het verhaal?
Ik hoor het graag want ik kan echt niet met deze klachten verder…
ps: op dit moment heb ik de afspraak voor een urine onderzoek (de vorige kwamen lichte verhogingen uit maar dit schaarden ze toen onder het onjuist opvangen, op eigen verzoek komt er een nieuw onderzoek (met kweek dit keer)). Maar gezien het coronavirus durf ik momenteel niet langs het ZH.
Ook heb ik een afspraak staan volgende week met de praktijkondersteuner van de HA om de situatie te bespreken en handvatten te vragen.
1 reactieReagerenJ199018 maart 2020 om 01:16Even de symptomen op een rijtje:
- fluctuerend koorts (+/- 38,3)
- verhoogd CRP (+/- 30)
- Pijn linker en rechter flank
- Pijn uitstralend naar rug, rechter schouder en tussen schouder bladen
- ontlasting is soms grijs (maar niet daadwerkelijk stopverf)
Verdere info:
- Trage schildklier (slik euthyrox, nog niet gestabiliseerd)
- Overgewicht (BMI 45+)
- Vrouw, 29 jr, geen kinderen
- keratoconus (oogziekte)
- galblaas is verwijderd, leverwaarden zijn genormaliseerd