- Patricia7 februari 2020 om 07:51
Hallo,
Al vanaf kleins af aan weet ik dat ik PDS heb. Ik kan er gelukkig redelijk normaal mee leven.
Helaas heb ik nu al een hele tijd dat ’s nachts mijn dikke darm “vol loopt” (of stil staat en daardoor vol komt) waardoor er druk op komt te staan. Dit gaat vanaf een uur of 5 in de ochtend echt vervelend worden omdat liggen dan pijnlijk wordt. Linker zij, rechter zij, rug maakt allemaal niet uit. De pijn wordt ook steeds erger. Soms zo erg dat ik echt niet meer kan blijven liggen. Zodra er wat beweging in de inhoud komt gaat het beter. Maar even op staan, naar de wc gaan, e.d. werkt niet (genoeg).
Sinds 1,5 week mebeverine gekregen van de huisarts helaas werkt dat niet. Overigens maakt het ook niet uit wat ik wel of niet eet of drink.
Herkent iemand dit? En zo ja, heb je een oplossing?
Zou graag weer eens wat beter/langer kunnen slapen.2 reactiesReagerenPatricia9 februari 2020 om 08:23Kan niemand mij hierbij helpen? ☹️
ReagerenHenk6 oktober 2025 om 21:00Heb dit probleem ook al jaren. Huisarts en artsen ziekenhuis weten het niet. Hier iemand met ervaringen?
Reageren