- Hans1 februari 2020 om 12:06
Al een paar weken heb ik onverklaarbare klachten in mijn buik, misselijk, opgeblazen gevoel, veel boeren en borrelende geluiden, ook loop ik al jarenlang met vermoeidheidsklachten maar ik ben al een keer door de “molen” geweest en daar kwam niets uit. Na het eten krijg ik een opgeblazen gevoel en dan vooral rechts in het midden van mijn buik. Mijn ontlasting ziet er op het eerste gezicht vrij normaal uit, alleen wat plakkerig. Net na de kerst ben ik naar da arts geweest en die voelde wat aan mijn buik, en gaf mij maagbeschermers voor mijn klachten. Verleden week weer terug geweest omdat de klachten aanhouden, en weer werd mijn buik onderzocht maar hij zag nog steeds geen rare dingen, wel moest ik bloed laten prikken. Uitslag bloed was ok, getest op B12, nieren, ontstekingswaarden en leverfuncties en nog wat dingen. Volgens de dokter moest ik mijn eetpatroon aanpassen en meer drinken, minder koffie en lijnzaad gebruiken als ontbijt. Nu heb ik ook weer een erg opgeblazen buik, net gegeten, en ook erg misselijk. Kan het zijn dat het probleem dieper ligt, bv allergie? Maak me best wel wat zorgen natuurlijk! Groetjes Hans
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 februari 2020 om 17:03Als het een allergie zou zijn, had je er toch al veel langer lans van moeten hebben. Ga terug naar de huisarts en laat een ontlastingsonderzoek doen.
Reageren
Hoe oud ben je? Heb je veel stress of spanningen?Hans2 februari 2020 om 10:56Ik word volgende week 48, heb inderdaad al jarenlang stress en hypochondrie.
Ben net wakker, meteen al misselijk en een branderig gevoel. Wel een half uurtje op de home trainer geweest, dat gaat gelukkig wel goed. Maar klachten blijven wel aanwezig.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2020 om 13:16Dan denk ik toch dat het stress gerelateerde klachten zijn
ReagerenGerda20 maart 2020 om 19:57Ik herken al je klachten, heb ze een jaar gehad voordat er galstenen ontdekt werden, die bleken misselijkheid en opgeblazen gevoel etc. te veroorzaken. (Pas veel later kwamen er kolieken bij.) Voordien meende de arts dat de maag het veroorzaakte en kreeg ik Omeprazol. Mijn bloedwaarden waren ook altijd prima in orde, zelfs met een volledig kapotte galblaas.
ReagerenHans21 maart 2020 om 12:07Hoi, nog steeds klachten dus. Ontlasting is nagekeken, zat geen bloed in. Nu wat minder eetlust, hele dag borrelende buik, veel boeren en winden laten en misselijk. Ook een opgeblazen gevoel, en een vreemd gevoel rechts onder mijn ribben. Hoop op niets ernstigs maar heb wel veel stress en angst, dokter gebeld maar door Corona omstandigheden kon ik alleen een telefonisch onderhoud hebben. Dan ben je weer wat gerust gesteld na een verhaal over stress, en geen afwijkingen bij eerdere onderzoeken, maar alles is wel nagekeken maar nooit mijn buik, niet inwendig tenminste. Toch stress gerelateerd?
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2020 om 15:22Het zou zeker stress gerelateerd kunnen zijn
Reageren