Zoeken Vraag het forum

Steken in de rechteronderbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Esther

Hallo,

Ik heb al een aantal weken last van steken in mijn rechteronderbuik. Het vreemde is, is dat ik ’t niet elke dag heb. Helaas kreeg ik gisteravond opeens weer last en ik kon nauwelijks staan van de pijn.
    Daarna is het vanuit zichzelf overgegaan maar ik vraag me toch af wat dit kan zijn.
    De pijn voel ik echt onderin rechts naar m’n lies toe.
    Weet iemand wat dit kan zijn. Het zijn van die vage klachten. Hopelijk herkent iemand ze (blindedarm of een cyste?).
    Alvast bedankt,

Esther

12 reacties
    Reageren
    brenda

Hi Esther, hier zou ik toch maar even mee naar de huisarts gaan, moeilijk zo per computer een diagnpose te stellen
    Beterschap. Brenda

Reageren
    hoi

en wat bleek het nu te zijn esther?

Reageren
    brenda

ja, leuk dat je dat vraagt, vraag ik mij ook vaak af!
    mensen vragen advies, je geeft het en dan hoor je nooit hoe het afloopt. jammer is dat toch!

Reageren
    Maaike

Ik heb net hezelfde!

Ik ben al bij de dokter gegaan en die vreesde voor een blinde darmontsteking. In het ziekenhuis bleek het echter loos alarm. ( de pijn was nochtans hevig genoeg om aan te nemen dat het een blindedarmontsteking was).

Daarna zeiden ze dat het waarschijnlijk gewone darmkrampen waren.

Ik heb dat zo 4 keer per jaar, een hele dag van die steken maar buscopan helpt niet. Dus ik denkt niet dat het echte darmkrampen zijn. Als het erger wordt ga ik toch nog eens langs bij de dokter denk ik.

Inderdaad dom dat je niets hoort over de uiteindelijke diagnose, want nu ben ik ook nog niets vooruit geholpen.

Moest ik het ooit te weten komen kom ik zeker nog eens langs om te posten.

Extra info mogen jullie altijd posten in mijn gastenboek. http://www.bloggen.be/honestbeauty

Reageren
    Gustav

Onschuldige en vage buikklachen zijn vaak de darmen die niet lekker hun werk doen. Ze kunnen dan wat gaan opspelen. Niets ernstigs. Mensen die dit vaak hebben en waar geen oorzaak wordt gevonden blijken dan vaak het prikkelbare darm syndroom te hebben.

Reageren
    Muis

Heb ook 2 maanden geleden hetzelfde gehad 3 dagen steken in mijn rechteronderbuik. In het ziekenhuis “spoedeisende hulp” geweest, omdat ze dachten aan een blindedarm. N.a.v. het bloedonderzoek waaruit bleek dat dit niet het geval was zijn zij niet verder gaan onderzoeken, omdat het geen “spoedeisende hulp” meer nodig had. Nu 2 maanden later heb ik weer hetzelfde en weer heb ik urine in moeten leveren (waar niets te zien was) en bloedprikken. Als daar nu weer niets uitkomt ben ik toch ook benieuwd welke stap de juiste is. Moet je gewoon een echo eisen ofzo?

Gr,
    Ard

Reageren
    Michiel

Steken in de onderbuik kunnen worden veroorzaakt door veel verschillende aandoeningen waarvan een groot aantal self-limiting is en ook onschuldig zijn.
    Als er na het basale onderzoek geen bevredigende diagnose gesteld kan worden en de klachten aanhouden, en er indicatie is dieper in de buik te kijken, kan een echografisch onderzoek inderdaad aanvullende informatie geven zoals de behandelend arts die wenst te vinden.
    Mocht u ongeduldig worden of een andere reden hebben meer te weten te komen over de oorzaak, bespreek uw idee dan met de huisarts. Alle behandelingen zijn altijd in overleg, en eisen is weinig zinvol als uw arts een andere mening is toegedaan. het staat u natuurlijk vrij een second opinie aan te vragen, als u daar voldoende beweegredenen voor kunt produceren.
    In ieder geval sterkte gewenst en beterschap.

p.s. ik ben een groot voorstander van assertieve patiënten die meedenken met de huisarts en daarom vaak ook goed op de hoogte zijn van wat er aan de hand is.

Reageren
    roosje

hallo

ik zal ook even mijn verhaal doen!

ik heb dus een sarpastische darm en heb ook al 2 weken last van steken recht en onder in mn buik

ben naar de dokter geweest daar gingen ze bloedprikken

ze gingen kijken naar infectie’s en HCG hormoon omdat we bezig zijn met een kinderwens vanwege misschien een buitenbaarmoedelijke zwangerschap

blijkt dus dat ik niet zwanger ben en ook geen infecties heb
    dus de dokter zei tegen me dat het enigste wat het kon zijn mijn darmen zijn!!

daarom heb ik nu diclofinac gekregen (pijnstillers)
    en gaat het al een stukken beter alleen begint het weer een beetje op te zetten nu weer steken en pijn!! met vrijen heb ik ook ontzettend pijn aan mn buik…

ze heeft voor de zekerheid toch een kweekje afgenomen van mn baarmoedermond omdat we bezig zijn met een kinderwens gewoon voor de zekerheid !!

dus wordt niet gelijk bang dat het een onstoken eileider-stok is want het kunnen ook gewoon je darmen zijn!!

Groetjes

Reageren
    roosje

nou ik was er weer en ik heb gisteren bij de 1e hulp gezeten omdat ze dachten dat het misschien toch een blindedarm ontsteking was!

blijkt dus dat ik wel last heb van mijn eierstokken of eileider
    vrijdag moet ik naar de gynocoloog voor verdere onderzoek!!

Reageren
    Anton

Zelfde klachten. Ook Eerste hulp geweest twee keer. bloed urine goed.  Echo gemaakt zit verdikking aansluiting dikke/dunne darm… Morgen inwendig onderzoek.  Afwachten dus..  Ze kunnen dus wel meer om de oorzaak te proberen achterhalen.

Reageren
    Rosie

Hoi Esther, weet je ondertussen wat het was? Omdat ik namelijk ook hiervan last heb aan de rechterkant ter hoogte van de lies al een goede 2 jaar. Die van mij komen en gaan, soms meer pijn dan anders. Ik ben gecontroleerd op bloed, urine, echo, eierstokken, lijkt een speld in een hooiberg voor mij huisdokter. De enigste wat in die omgeving van het lichaam is, is de 12vingerige darm….Snap dus niet waarom ze het niet vinden.

Reageren
    Anoniem

ik zou toch even naar het ziekenhuis in Eindhoven gaan kijken! Ik heb 4 jaar lang onderzoeken gehad en het blijkt dat ik de ziekte van acnes had. Ik ben er aan geopereerd en heb nergens meer last van xxx

Reageren
Reageer op: Steken in de rechteronderbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.