- Simone28 april 2019 om 22:56
Ik heb sinds 3 maanden op-boer klachten gepaard met darm/maag klachten het is na Ibuprofen gebruik begonnen die ik maar 1 maand heb gebruikt .Maar wat ik drink,eet krijg ik op- boer klachten soms eten mee naar slokdarm komt geen zuur mee maar zelden.Heb ook af en toe misselijk gevoel bij maagstreek.Soms lijkt alsof ik vol buik heb opgeblazen buik niet altijd soms niet en de pijn klachten in buik/darm wisselt rondom is niet specifiek een plaats.En heb drang toilet -ontlasting soms niet altijd.Maar geen diarree of verstopte ontlasting.Wat is er mis met mijn ingewanden ?Ik rook niet geen alcohol gebruik.Eet niet te vet en toch heb ik deze klachten.Nu gebruik ik EsOmeprazol maar helpt de klacht niet weg en eerder Pantoprazol en Omeprazol die ook niet verhielp.
2 reactiesReagerenRoger30 april 2019 om 20:59Van ibuprofen is bekend dat het maag irritatie veroorzaakt. Wees een beetje lief voor je maag en gebruik geen irriterende stoffen zoals alcohol, koffie of heel pikant eten. Eventueel kun je een vloeibare maagzuurbinder gebruiken; die werken vaak direct na inname en hebben geen invloed op je maagzuurproductie. Als het met een paar weken nog niet over is dien je mijns inziens de huisarts te raadplegen, want mogelijk heb je dan hardnekkigere schade opgelopen.
ReagerenCassandra30 april 2019 om 21:01Wanneer je klachten niet worden veroorzaakt door teveel maagzuur, maar door irritatie, is het niet verstandig om een maagzuurremmers zoals omeprazol te gebruiken. Dit kan leiden tot te weinig maagzuur waardoor de klachten juist toenemen. Deze middelen zijn inmiddels vrij verkrijgbaar bij de drogist, maar dat is lang niet voor iedereen goed. Talloze mensen slikken maagzuurremmers terwijl ze daar eigenlijk niet bij gebaat zijn. Ik zou daarmee stoppen en als je echt maagzuur of reflux voelt, dan een slokje nemen van een vloeibare zuurbinder.
Reageren